Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Litet gratisspel...

Startat av Klas Malmström, 26 februari 2007 kl. 18:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klas Malmström

.. för nedladdning som PDF fil.
http://atgamesonline.com/page10.html
Klas Malmström
Linköping

pelle

Alla spel för nedladdning jag kan minnas, inklusive det här, har så extremt starka (hemska) färger. Är det för att de inte har råd att göra något snyggt, eller har dålig smak, eller finns det någon tanke bakom? Det kanske blir jättefint utskrivet på en normalbra skrivare med halvtaskiga färger?

silversixx

Det handlar om att oftast, eller nästan alltid, så är det spelkonstruktören som står för designen av spelet.
En snabb och grov målgruppsundersökning säger detta om en typisk spelkonstruktör:

45+
Högutbildad inom antingen teknik eller ingenjörkonst
Dåligt klädsinne
En stillsam individ
Har ett stillasittande jobb.

Alla de nämnda punkterna är inte det som beskriver en person som besitter kreativitet eller som uppskattar när ett spel är snyggt.
Dessutom så kan jag lova dig att alla gratisspel är gjorda i den senaste varianten av Pagemaker-hybrid som invaderat marknaden och nördifiserat konstutrycket och frustrationen som är Adobe.
De vet nog inte ens vad CMYK är för något.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"45+
Högutbildad inom antingen teknik eller ingenjörkonst
Dåligt klädsinne
En stillsam individ
Har ett stillasittande jobb.

Plötsligt känner jag mig ung, snygg och rockig!
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraDe vet nog inte ens vad CMYK är för något.
Jag tillhör inte kategorin män du beskriver i punktfom ovan, men jag vet ändå inte vad CMYK betyder!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Erik

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraDe vet nog inte ens vad CMYK är för något.
Jag tillhör inte kategorin män du beskriver i punktfom ovan, men jag vet ändå inte vad CMYK betyder!

Cyan Magenta Yellow BlacK!