Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Glasskiva att lägga ovanpå spelplanen

Startat av butch, 10 mars 2005 kl. 15:48:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

butch

Jag behöver en glasskiva eller plastskiva, vilket som att lägga över spelplanen till mina krigsspel. Vad rekommenderar ni?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Scipio

Finns fördelar med båda. Jag har glasskivor nu och skall köpa nya som är matchade mot bordsytan och då kommer jag att köpa plast.

Glas:
Fördelar:
- Billigt
- Blir inte lätt repigt
Nackdelar:
- Tungt
- Skört med risk för glaskross

Plast:
Fördelar
- Lätt
- Transportvänligt
Nackdelar
- Blir snabbt repigt
- Dyrt
"Randomization is too important to be left to chance"

butch

Tack för det svaret. Det svarade på det mesta jag ville veta. Men var köper man enklast glaset? Är det ÖoB och IKEA som gäller tex?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

tobias

Om du vill ha glasskiva rekommenderar jag en glasmästare, de brukar även kunna få fram plastskivor i olika varianter.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

butch

Ringde och hörde med ett glasmästeri, 200 kr skulle det kosta att få ett 50*85 cm stort. Lika stort som spelplanen i WW2: BtB.

Hur ska man förvara glasskivan igentligen efter användning? Några ideer?

Scipio

Citat från: "butch"Ringde och hörde med ett glasmästeri, 200 kr skulle det kosta att få ett 50*85 cm stort. Lika stort som spelplanen i WW2: BtB.

Hur ska man förvara glasskivan igentligen efter användning? Några ideer?
Bakom en lämplig bokylla, vilket de flesta krigsspelare brukar ha gott om eller i en spelplansförvaringshylla:
"Randomization is too important to be left to chance"

butch

det där var ju lagomt seriöst :) får nog snällt gömma den bakom bokhyllan och hoppas på att jag slipper repor på glaset.