Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Gratisspel

Startat av magnus lindström, 29 mars 2007 kl. 18:52:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

magnus lindström

Litet gratisspel tillgängligt på consim om anfallet på jugoslavien 1941.

Vvornth

Var på Consimworld? Stället har ju en inte helt självklar tråduppbyggnad....
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

magnus lindström

finns på själva "förstasidan"

http://arizoft.com/gamestuff/VM2card.pdf

BigPapaBear

Vid första anblicken betvivlar jag att det är värt mödan att ens skriva ut, men gratis är alltid trevligt och man kan ju bli positivt överraskad.  :insecure:
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Tycker det ser enkelt och lockande ut. Vad hade du väntat dig???

Elias Nordling

Körde det igår. Det var OK, fast inte så att man behövde spela det igen. Tyckte Mortain-spelet från Against the Odds var ett bättre vykortsspel.

@games Online har gjort ett gratis vykortspel på Malaysia också. Har inte provat det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Tycker det ser enkelt och lockande ut. Vad hade du väntat dig???

Fem kartor, 2000 counters, 80 sidor regelbok och en online community av demoniska proportioner...  :lol:
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Skalan när det gäller enheterna är ju faktisk desamma som Eurofront som jag snart kastar mig över. Jag tycker sånna här spel kan vara intressant som en introduction i en kampanj. Jag hade faktiskt ingen större koll på den jugoslaviska grupperingen ska jag erkänna förutom att de var starka i närheten av grekiska gränsen.  "Kul" att se Ungern och Italien delta också.

Vad jag har förstått så kom Polens snabba nederlag som en shock för världen men vad ansåg man om Jugoslaviens kollaps? Hitler verkade se det som något man kunde göra i förbifarten. Men Jugoslavien hade väl runnt 1 miljon man och sen är ju serbernas krigshistoria stolt.

Jag ska kolla upp de två andra nämna spelen.

magnus lindström

De var då ingen tiger som dök upp i Malaysia, snarare en kissekatt:) Britterna höll fast vid Penang länge vilket betydde att västkusten var säker. Vid Khota Baru så drabbasdes japanerna av en massiv allierad motattack och återtog aldrig stället. Tillslut föll penang och i och med detta också Kuala Lumpur och Gemas. Men det blev en allierad seger.

magnus lindström

Andra försöket; taktisk japansk seger. Hur ska man hinna ta Singapore?? De allierades ( division är livsfarlig.

Adjudant

Citat från: "magnus lindström". Men Jugoslavien hade väl runnt 1 miljon man och sen är ju serbernas krigshistoria stolt.

Möjligtvis den äldre historien. Nutidshistorian är, i omvärldens ögon, inte fullt så stolt.
There are no desperate situations, only desperate people.

magnus lindström

Med stolt krigshistoria menar jag deras anseende som "krigarfolk", och det passar inte så bra i dagens världssyn. Övergrepp har nog alltid skett.

A F

Citat från: "magnus lindström"Med stolt krigshistoria menar jag deras anseende som "krigarfolk", och det passar inte så bra i dagens världssyn.
Med risk för att låta kategorisk så är alla folk på Balkan anfäktade av en längtan efter respektive storhetstid och det är givetvis grannfolkens fel att man inte är kvar i denna. Det enda man tycks kunnas enas om är att alla turkar är idioter. För en timid skandinav så är nivåerna av hat därnere ofattbara.

Vvornth

Och för en oblyg skandinav?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Vvornth"Och för en oblyg skandinav?

Tänk dig nån skånepartist på speed. Allt är Upplänningarnas fel & Finnar är svin för dom vet man ju minsann var man har sen 1600-talet då de hjälpte Karl XI (tvi, tvi, tvi) & Danskjävlarna har man inte heller mycket till övers för sen de lämnade oss i pant till Upplänningarna 1652 & varje år så går vi & lägger ner kransar på slagfälten i Hälsingborg & Lund och drömmer om den tid skåne var fritt och starkt & alla som kan säga rödrutig regnrock med hörbara "r" borde skjutas...