Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Sololir

Startat av Lord W, 15 april 2007 kl. 15:57:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dagon

Om WWI är av intresse kan jag klart rekommendera GRD's TGW-serie.
De spel som än så länge kommit ut är March to Victory och Over There. De täcker hela västfronten (inkl Italienska fronten) + kolonialkrig i Afrika + dessutom ett tänkt krig mellan USA och Mexico.

Fett med kartor + fett med regler (som täcker allt från hemmaopinion, sjukdomar (spanska sjukan, tse tse flugor), minsprängningar, "war atrocities", gasanfall, handel med neutrala stater, skyttegravslinjer i olika utföranden, tanks, hungersnöd, flottstrider, flygdueller med Fokkers osv osv.) + hejdlöst med spelbrickor (6000+ inkl markers än så länge) + deras OB research är minst sagt imponerande!

Tror det kan funka hyfsat att spela solitärt också.
Problemet är bara att March to Victory är lite halvsvårt att få tag i numera. Jag hittade min kopia för ett par år sen i en mindre spelaffär i Spanien.  :)
För Kung och Fostervatten

Lord W

Jag inser att överproducerade monsterspel med alltför krångliga och detaljerade och ofta motsägelsefulla regler kan vara rena katastrofen om man spelar FtF, eller med andra över nätet. Däremot tror jag nog att sådana spel skulle kunna passa just mej och just i solospel, där spelet kan ligga framme i veckor eller månader och jag får klura på nästa steg (regelmässigt, taktiskt/strategiskt eller bara rent ologiskt...) i nån dag eller två, och sen får jag se vad som händer. Kanske är det mer en simulering och "what if-"scenarion än ett tävlingsspel jag är ute efter?

Jag har börjat vackla i mitt motstånd till WWI- och II-spel. Europa-serien verkar fånigt stor (i positiv bemärkelse) och sen War In The Pacifc med sina 9000 brickor och 3,2 kvadratmeter kartor är ju snudd på erotiskt... Nån som vet om den sistnämda finns att få tag på i landet, eller i Europa? Finns på ebay, såg jag, för snuskiga pengar.

A F

Kolla in min Valborgsimport under "shopping".

BigPapaBear

Citat från: "Lord W"(Min fantasi skenar när jag tänker på vilka stats en sån kan ha :P )

Inte helt överraskande: 0-0-0  :D  Identifikationssymbolen på brickan är en säng!  :up:
En mycket bitter liten man.

Lord W

Nu har jag beställt ASL-reglerna och Beyond Valor... Frestelsen blev för stor, och frågan är hur mycket jag överhuvudtaget kommer att spela... Men jag kände allra längst inne i den depraverade själen att jag måste köpa. Måste köpa. Måste köpa. Måste köpa.  :?  :insecure:  :o  :shock:  :oops:

Jag antar att detta är något som ingår i den gängse sjukdomsbilden.

sfclinken

Citat från: "Lord W"Nu har jag beställt ASL-reglerna och Beyond Valor... Frestelsen blev för stor, och frågan är hur mycket jag överhuvudtaget kommer att spela... Men jag kände allra längst inne i den depraverade själen att jag måste köpa. Måste köpa. Måste köpa. Måste köpa.  :?  :insecure:  :o  :shock:  :oops:

Jag antar att detta är något som ingår i den gängse sjukdomsbilden.

Märkligt. Precis så kände jag med när jag köpte ASL...och BV...och Paratrooper...och...??
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "