Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ting, 31: Aug - 2:a Sep, Göteborg

Startat av Vvornth, 10 maj 2007 kl. 13:21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

Konventets hemsida: http://ting.foreningenylva.org

Konfliktspelsföreningen YLVA anordnar 31:a Augusti till 2:a September sitt konvent Ting, på Meeths salonger längs Kungsgatan i centralaste av centrala Göteborg.

Utöver bös som Warhammer som man är tvungen att ha för de skriande massorna så är arrangemang som närmare intresserar herrarna på detta forum:

Kellys Hjältar, anordnat av undertecknad
Anordnas för andra gången i år av samme arrangör på den restaurerade modellen med en slev av nya events som kommer att locka även den mest erfarne Kellys lirare.

Krigsspelsrum, anordnat av TinG
Rapporter från fronten antyder att Jonas har höga ambitioner med något 'umpired' spel-event med command control och kanske hidden movement. Ett axplock är:

    * The Gamer's Civil War Brigade Series (CWB)
    * The Gamer's Tactical Combat Series (TCS)
    * OSG's Campaigns of Napoleon
    * GMT's Musket & Pike Series

Men ställ han mot vägen för säkrare besked!

Utöver detta kommer det som sagt även finnas diverse figurspelsarrangemang, en brädspelsbar med stort urval av spel och ett filmrum med projektor, bean bags och soffor.

Tinget syftar till att vara ett mindre konvent främst riktad till spelsugna i Göteborg med omnejd men alla från hela landet är förstås välkomna, dock kommer vi ej kunna erbjuda några sovplatser i anslutning till konventslokalen.

Man kan ännu ej anmäla sig till något av de individuella arrangemangen men denna tråd kommer hållas uppdaterad om när anmälningar öppnas, schema fastställs och all övrig information. En websida för arrangemanget kommer dessutom att dyka upp under sommaren.

Alla frågor om arrangemanget besvaras med glädje.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

#1
Citat från: "Vvornth"Tinget syftar till att vara ett mindre konvent främst riktad till spelsugna i Göteborg med omnejd men alla från hela landet är förstås välkomna, dock kommer vi ej kunna erbjuda några sovplatser i anslutning till konventslokalen.
Det går inte att sova _i_ spellokalerna heller då?
Innebär det också att det inte kommer att gå att spela nattetid isåfall?

Deltog i ett så kallat krigsspelskonvent vid ett tillfälle när man vart utslängd från lokalen klockan 2300 eller om det var 2400 på kvällen!  
Hade väl varit ok om man var över 70 eller under 11 år...  :down:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Vvornth

#2
Det kommer inte att gå att sova i spellokalerna nej. För de som kommer långväga som vill ha ett billigt alternativ så går diskussionen som smått bland oss huvudarrangörer (Jag, TinG, Delirium) om att man ska tillbåda logi i Föreningen Ylvas spellokal.

DÄREMOT så ska det nog gå att kunna spela en bra bit in på småtimmarna. Det beror på hur länge ansvariga orkar vara på plats, misstänker att siste man kommer bli jag och jag är inte den som är den.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

#3
Citat från: "Scipio"Innebär det också att det inte kommer att gå att spela nattetid isåfall?

Precis min första fråga.

Citat från: "Scipio"Hade väl varit ok om man var över 70 eller under 11 år...  :down:

Och välj dina ord. Fager Jr. (snart 8 år) loggade in 0900-0200-pass på årets Lincon.  :up:

Scipio

#4
Citat från: "Anders Fager"Och välj dina ord. Fager Jr. (snart 8 år) loggade in 0900-0200-pass på årets Lincon.
Nice, då finns det hopp för att den nya generationen är mer hardcore än "vissa" av oss gamlingar då.   :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

#5
Nej, att sova i Ylvas lokaler är nog inte att rekommendera. Däremot finns det säkert vänligt sinnade göteborgare som skulle kunna erbjuda golvplats åt vettiga, nej...pålitliga, nej...harmlösa tillresande, särskilt sådana med bil.
1914

BigPapaBear

#6
En vecka innan Friendly Fire?  :?  Uppvärmning, inte ersättning, hoppas jag.

silversixx

#7
Det ska inte vara några som helst problem att fixa sovplats. Är det det så tar jag personligen hande om fostringen av de som nekar andra sovplats. Kanske är att ha 3 döttrar och fru en godtagbar ursäkt, men bara nästan.

sfclinken

#8
Citat från: "silversixx"Det ska inte vara några som helst problem att fixa sovplats. Är det det så tar jag personligen hande om fostringen av de som nekar andra sovplats. Kanske är att ha 3 döttrar och fru en godtagbar ursäkt, men bara nästan.

Kan man ta med sig fru och 3 barn? Kan de få egen nyckel så de kan gå på Nordstan medans jag spelar?  :P
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Vvornth

#9
Citat från: "BigPapaBear"En vecka innan Friendly Fire?  :?  Uppvärmning, inte ersättning, hoppas jag.

Precis, med lite smidiga förberedelser så kan eventuella scenarion påbörjade på Tinget avslutas på FF. Kanske hela 4 turns av WiF! :D

Alla huvudarrangörerna planerar att åka till FF veckan efter så frågan om konkurrens har det aldrig vart.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

#10
Citat från: "BigPapaBear"En vecka innan Friendly Fire?  :?  Uppvärmning, inte ersättning, hoppas jag.

Uppvärmning!  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#11
Citat från: "sfclinken"
Citat från: "silversixx"Det ska inte vara några som helst problem att fixa sovplats. Är det det så tar jag personligen hande om fostringen av de som nekar andra sovplats. Kanske är att ha 3 döttrar och fru en godtagbar ursäkt, men bara nästan.

Kan man ta med sig fru och 3 barn? Kan de få egen nyckel så de kan gå på Nordstan medans jag spelar?  :P

Japp, låt familjen ta ledit från byggnadsarbetet och kom upp till det goa gôte't!
Boka vandrarhem, köp åkband på Liseberg och 4 biljetter till Paddan direkt!
Välkommen!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#12
Citat från: "sfclinken"
Citat från: "silversixx"Det ska inte vara några som helst problem att fixa sovplats. Är det det så tar jag personligen hande om fostringen av de som nekar andra sovplats. Kanske är att ha 3 döttrar och fru en godtagbar ursäkt, men bara nästan.

Kan man ta med sig fru och 3 barn? Kan de få egen nyckel så de kan gå på Nordstan medans jag spelar?  :P

Japp, låt familjen ta ledit från byggnadsarbetet och kom upp till det goa gôte't!
Boka vandrarhem, köp åkband på Liseberg och 4 biljetter till Paddan direkt!
Välkommen!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

#13
Citat från: "tinG"Uppvärmning!  :up:

NEJ!!! Man börjar sitt spel i GBG och fraktar det i uppställt tillstånd till Lindköping.  :up:

Delirium

#14
Vi kanske skulle ordna guidade turer?
1914