Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Single Malt

Startat av Vvornth, 17 maj 2007 kl. 21:07:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

You like?

Jag är helt frälst själv. Insuper (no pun intended) minst lika mycket info om denna sort av gudomliga dryck som jag gör av militärlitteratur och diffusa regelböcker.

Sen så ska ju själva vätskan intas också!
Det gör jag helst till vardags om märket är Highland Park 12 YO, för finare tillfällen så är The Macallan 15 YO det som åker fram ur gömmorna. Och om jag får ta med mig en flaska i graven så står det Banff 37 YO (ltd. ed. 147 bottles) på den.

Just nu fuskar jag dock lite med en enkel Islay Mist...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

Islay Mist är guds gåva till fattiga människor...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Organ

Citat från: "Andreas Lundin"Islay Mist är guds gåva till fattiga människor...
Och jag som trodde det var soc-kuponger.

För att svara på frågan så är mina vardagsfavoriter, lite beroende på humör, standardversionerna av Springbank och Ardbeg. När jag vill fira så plockar jag antingen fram min MacAllan eller Bowmore, båda 25 år. Mums!  :up:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

EvilSpook

Baslivsmedlen är (i mitt fall) Lagavulin och någon Bowmore men man bör ha några andra att variera sig med.  :up:

//EvilSpook

A F

Cappuchino-folket har förstört nöjet med att dricka whisky.  :lol:

Vvornth

En rättelse vore väl snarare så att du har låtit dom förstöra det för dig Fager, ingen kan ta ifrån en njutningen med en riktig wirre om man inte tillåter dom!

EvilSpook

Citat från: "Anders Fager"Cappuchino-folket har förstört nöjet med att dricka whisky.  :lol:
Italienarna - har de gjort det? Innebär det att de faktiskt lyckats med nånting bör det väl uppmuntras? :D

//EvilSpook

BigPapaBear

Med risk för att framstå som ytterst omanlig vill jag hävda följande:

All whiskey samakar likadant - skräp
All öl samakar likadant - värre skräp

Riktiga män dricker färgglada fruktcocktails eller REN vodka.
(Det är det sistnämndasom räddar mig undan att placeras i facket "folk som kan allt om schlagerfestivalen")  :P
En mycket bitter liten man.

Organ

Citat från: "BigPapaBear"Med risk för att framstå som ytterst omanlig...
Damn straight you do!

Fast jag måste erkänna att om man tycker att både whisky och öl smakar död bäver så är det ganska manligt att erkänna det. De riktiga flickscoutstyperna är de som tycker så, men biter ihop och låtsas som ingenting, allt för att inte framstå som veklingar. Respekt!  

Själv dricker jag både whisky och gillar melodifestivalen. Om det är någon som har problem med det så kan denne titta förbi så kan vi snacka om det medans jag bjuder jag på ett glas och vi lyssnar på mina Demis Roussousvinyler. 8)
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BigPapaBear

Citat från: "Organ"Om det är någon som har problem med det så kan denne titta förbi så kan vi snacka om det medans jag bjuder jag på ett glas och vi lyssnar på mina Demis Roussousvinyler. 8)

Then you know you have entered...

...the twilight zone!  :D
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "Vvornth"En rättelse vore väl snarare så att du har låtit dom förstöra det för dig Fager, ingen kan ta ifrån en njutningen med en riktig wirre om man inte tillåter dom!

Män som yrar om ekfat & torvmossar medan de super... Kan de bli fjolligare?  :P

A F

Citat från: "Organ"och vi lyssnar på mina Demis Roussousvinyler. 8)

Gifte mig på en kryssning där båtens skybar spelade Demis Roussous 7/24. Kan tänka mig att hålla dig sällskap och se allmänt nostalgisk ut. Bara jag slipper prata om källvatten från nån skottsk tovmosse mellan en kvart mellan varje sup.

Vvornth

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Vvornth"En rättelse vore väl snarare så att du har låtit dom förstöra det för dig Fager, ingen kan ta ifrån en njutningen med en riktig wirre om man inte tillåter dom!

Män som yrar om ekfat & torvmossar medan de super... Kan de bli fjolligare?  :P

Det skulle väl vara vuxna män som leker med små brickor som de flyttar med hjälp av tärningar.

Holmgren

Single Malt - Bra
Schlager - Dåligt
Pappersbrickor på kartor - Bra
Ugh!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Rapax

Jag tycker det är lite underligt att en dryck som skotsk whisky höjs till de snobbistiska skyarna på ett sådant sätt när den egentligen "lånar" halva sin smak från Spanien.

Men gott är det.
Det är dags att förinta jorden.