Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Russian Campaign (L2) - AAR

Startat av tinG, 22 maj 2007 kl. 10:53:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

The Russian Campaign

The Russian Campaign (RC) är enligt många en gammal godig. För mig har spelet alltid hört till det förgångna, brukade alltid sucka djupt när min senaste The General innehöll artiklar med strategier, AAR's och krom till RC... Själv introducerade jag mig till östfrontspel via Russian Front.

Hursom, nu har jag slutligen konfronterats med RC. Som vanligt är det speldjävulen från väschöttaschlätta som viskat i mitt öra och berättat att RC är ett FANTASTISKT BRA spel, ett "måste-ha-spel"!  :D
Ännu så länge har jag lyckats värja mig från ett inköp, men för Kristian gick det bara inte...  på GothCon blev han snärjd! :P

Kanske är det dags för mig nu...

Igår, under ljudet av stoj och stim från mina tre små döttrar, satte vi igång. Här följer en lätt bildkvalkadliknande AAR.

Ryssland: Kristian Liff
Tyskland: Jonas Multing

SETUP

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Maj/Juni '41 - Clear

-- Napoleon Bonaparte

tinG

Juli/Augusti '41 - Clear

-- Napoleon Bonaparte

tinG

September/Oktober '41 - Light Mud

-- Napoleon Bonaparte

tinG

November/December '41 - Mud

Forts. följer
-- Napoleon Bonaparte

Maglica

Jonas,
efter att ha spelat det, vad är din konklusion? Är det bra eller är det roligt   :lol:   eller är det bara "läppstift på liket"?
Robert Maglica

Scipio

Citat från: "tinG"Som vanligt är det speldjävulen från väschöttaschlätta som viskat i mitt öra och berättat att RC är ett FANTASTISKT BRA spel, ett "måste-ha-spel"!
Muhaahahahaha!

RC är ett av de fåtal spel med gamm-typs-CRT, no-step-loss-brickor och stenhård ZOC som till trots fortfarande håller som ett riktigt bra spel, och dessutom simulerar östfronten från början till slut och samtidigt hinns det med att spela på en långlördag.
De flesta spel från perioden har inte precis åldrats som ett fint vin, RC är ett av undantagen.

Leningrad såg ut att vara millimetern från att falla under tyskens mud-turn?

Hur långt hann ni?
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Maglica"Jonas,
efter att ha spelat det, vad är din konklusion? Är det bra eller är det roligt   :lol:   eller är det bara "läppstift på liket"?
Jag måste nog hålla med Roger faktiskt. Spelet är nästan kliniskt rent från krom men erbjuder ändå en god spelupplevelse och trots sin minimalistiska form verkar systemet simulera Barbarossa på ett bra sätt.
Jag har som sagt ingen stor erfarenhet av dessa gamla "kompisar från förr", jag har bara spelat AH's Bulge '81 som har en liknande bakgrund.

RC är ett bra spel och det verkar vara ett mycket bra introduktionsspel.

:up:

Jonas

p.s. Kanske en julklapp till äldsta dottern?  God Jul önskas Nora av pappa... :wink:
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: "Scipio"Leningrad såg ut att vara millimetern från att falla under tyskens mud-turn?

Hur långt hann ni?
Jo, Leningrad är nära att falla men ryssarna har en hyfsad chans att rädda staden under sin runda. Har ett gäng enheter på Karelska näset samt några i träsken i söder.

Vi har spelat fram till och med tyskens nov/dec '41 runda och hoppas på att forstätta ikväll eller imorgon.

@ Kristian: Kan du spela ikväll? Start kl. 20.

Jonas
-- Napoleon Bonaparte

Kristian

Ja det ska nog gå bra.

tinG

Tyvärr glömde vi av att ta några bilder av ryssarnas runda nov/dec '41...

Januari/Februari '42 - Snow

-- Napoleon Bonaparte

tinG

Mars/April '42 - Light Mud

-- Napoleon Bonaparte

tinG

Maj/Juni '42 - Clear

Forts. följer...
-- Napoleon Bonaparte

Kemimutt

För oss som inte spelat RC så skulle det vara lite kul med korta kommentarer till de olika bilderna. Till exempel lite mer om hur det kom sig att Stalin lämnade Kreml.

Holmgren

Mycket trevlig tråd - utmärkta bilder!  :up:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!