Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelen från L2 - Något att ha?

Startat av Fk Ståhl, 1 februari 2005 kl. 22:46:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

#30
CiteraFunderar på om inte Russian Campaign skulle må bra av en "husregel" som säger att man inte behöver attackera om enheten befinner sig i en major city. Detta för att undvika att t ex tysken gör en "soakoff" mot Leningrad,samtidigt som han attackerar närliggande hex, i syfte att framtvinga en rysk attack i nästa turn.

En sån regel finns i Russia Besieged. Om det är detaljpet på den nivån du är ute efter är säkert RB en uppgradering av RC. Jag har som sagt aldrig spelat RC, så för mig var det bara en Amiga med Internetuppkoppling, om ni förstår liknelsen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

C-J

#31
Håller på att spela första scenariot Grain Elevator i L2's SoS.
Reglerna är i vissa delar oklara och lite motsägelsefulla, men jag börjar få grepp på det.

Har endast spelat 1/3 av första rundan ( fas 5 av 15 ), och det har tagit lååång tid, då jag har fått slå mycket i regelboken.

Tyskarnas inledande anfall gick inte så bra, 3 av 11 attacker var lyckosamma. Förlusterna är dock mindre , ett pionjärkompani.

Ryssarnas förluster är 2 NKVD-kompanier, 2 stridsvagnsenheter och 1 pansarvärnsbatteri.

Så här långt måste jag säga att det funkar rätt  bra at spela själv, och det är framför allt kul.

Jag har faktiskt inte haft några problem med markernas symboler, det gick fort att lära sig dem när man väl började plocka med markerna.

/C-J

C-J

#32
ca 10 timmar investerade jag i första turnen  i det minsta scenariot i SoS, men nu har jag nog fått kläm på systemet, och det kommer gå betydligt snabbare i fortsättningen.

Första dagen i södra sektorn av Stalingrad är till ända.
Ryssarna har överlag lyckats väldigt bra i att fördröja tyskarnas anfall i sin försvarsstrid, och med små förluster, 2 stridsvagnplutoner ,
3 infanteri-kompanier och ett pv-batteri samt en kommissarie som blev skadad för 9 dygn framåt.

Tyskarna har lyckats ta sig in den södra delan av staden,  förlusterna består av ett pionjärkompani. LW misslyckades totalt med sina bombningar mot ryska ställningar utanför staden.