Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Panzergruppe Guderian

Startat av Strv102r, 3 juli 2007 kl. 09:50:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

PGG7.jpg
Läget inför omgång 5, efter ytterligare två spelaromgångar. Ryssen häftade fast de flesta tyska stackarna vilket innebar att de inte kunde samordna sina anfall utan var tvugna att slåss där de står. De förvirrade strider som följde verkar inte ha gynnat ryssen, som tunnas ut. Tyskt pansar har en förflyttningsfas före och en efter strid, så det är därför de kan åla runt efter att ha varit uppbundna. De tyska pansardivisionerna far runt lite planlöst i den sandlåda som utgörs av begränsningen för deras förrådslinje som är 20 rutor från en väg som går av västra kartkanten. De kommer ganska långt på det men har samtidigt svårt att ta något mål, det är oftast något som kräver 2-3 omgångars anfall och under tiden kan de bli avskurna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

PGG8.jpg
Efter rysk omgång 5. Förstärkningar tar tid på sig att nå fronten och ryssen känner sig tunn på marken. Det mesta är dessutom fasthäftat någonstans så inte mycket kan röra sig.

Eftersom man inte kan hålla kontinuerlig front just nu är tyskens möjligheter främst begränsade av att de behöver dra förråd 20 rutor till vägen som går av kartan, så ryssen sätter en stack så långt västerut på vägen de kan. Man får till två nötningsanfall mot en tysk pansardivision och en motoriserad division. Bägge är i praktiken en förlust från att vara stridsoförmögna nu. Tysken kommer att behöva prioritera att rädda dem, men har få enheter som inte är fasthäftade på plats.

Elias Nordling

PGG9.jpg
Läget inför omgång 6. Tysken rensar bakåt, Vitebsk faller till slut, och man rensar bort enheterna på förrådsvägen. Man lyckas också lätta på trycket på de två omringade mekaniserade divisionerna. I den motoriserade förflyttningsfasen grupperar man framåt i riktning mot Smolensk.

Strv102r

Nu är det väl inte så långt kvar innan de tyska infanterikårerna anländer i sydväst börjar anlända?
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMTs Barbarossa; Crimea scen 2 Odessa: Hero City och scen 1: The Tartar Ditch, därefter SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, MMPs Rostov 41, GMTs Barbarossa; Kiev to Rostov. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Det har kommit rätt mycket tyskt infanteri redan.

Elias Nordling

PGG10.jpg
Efter rysk omgång 6. Försöket att knäcka den omringade pansardivisionen misslyckas, i övrigt är fokus mest på att få fram nya friska trupper till Smolensk innan trupperna i främre linjen är slut.

Elias Nordling

Det är som om det finns en pott megabyte per dag, och när jag laddat upp den fuckar bilduppladdningen ur.

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  9 januari 2023 kl. 20:11:13Det är som om det finns en pott megabyte per dag, och när jag laddat upp den fuckar bilduppladdningen ur.
Hmm inte vad jag känner till.
Den begränsningen som jag vet finns är storleken på bilder per inlägg på (10mb) men den står tydligt angiven för uppladdaren när man postar.

Nu har vi inte haft den här funktionaliteten aktiv så väldigt länge så det kan finnas problem med den som jag inte känner till.
Ska gräva mer i config-filerna och se om jag kan hitta något mer.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

PGG13.jpg
Läget inför omgång 7. I sin spelaromgång har tysken dels försökt storstäda i de bakre områdena, dela försökt sig på en direkt stormning av Smolensk innan försvaret blir starkare. Resultaten är en besvikelse, huvudsakligen för att tysken slår sexor i nästan samtliga attacker, vilket är dåligt.

I den mekaniserade förflyttningsfasen omringar man i alla fall Smolensk tillräckligt för att förhindra att förstärkningar kan ta sig in i staden.

Elias Nordling

PGG14.jpg
Efter rysk omgång 7. De ryska förstärkningarna ger de tyska pansardivisionerna en björnkram. Nu blir det nötningsstrid, ingen kommer komma därifrån förrän alla är döda på ena sidan. Förmodligen alla ryssar, men förhoppningen är att det ska ta fler omgångar än vad spelet är långt.

Scipio

Kan inte hitta
Citat från: Elias Nordling skrivet  9 januari 2023 kl. 20:11:13Det är som om det finns en pott megabyte per dag, och när jag laddat upp den fuckar bilduppladdningen ur.
Hittar ingen konfiguration som skulle kunna förklara beteendet som du beskriver.
Har ändå justerat lite blandadeinställningar relaterat till bildhantering så får vi se om något blir bättre nu.

Elias Nordling

Det som jag märkt är att bilduppladdningar går lite långsammare för varje bild, till slut segar det rejält och sen muppar det ur på ena eller andra sättet. Reducerar jag upplösningen tar det längre tid innan det händer, men har det väl börjat knasa hjälper det inte att dra ner upplösningen. Däremot är allt normalt igen dagen efter. Så det händer bara om man lägger upp många stora bilder samma dag.

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 10 januari 2023 kl. 10:53:20Det som jag märkt är att bilduppladdningar går lite långsammare för varje bild, till slut segar det rejält och sen muppar det ur på ena eller andra sättet. Reducerar jag upplösningen tar det längre tid innan det händer, men har det väl börjat knasa hjälper det inte att dra ner upplösningen. Däremot är allt normalt igen dagen efter. Så det händer bara om man lägger upp många stora bilder samma dag.
Aha intressant information!
Det skulle kunna tyda på att det inte är inställningar som orsakar problemet utan att det är någon form av resursbrist för siten bakom problemet med bildhanteringen, dvs. CPU, minne eller disk.
Tyvärr mycket krångligare och tidsödande att felsöka men jag ska se om jag kan hitta något.

Elias Nordling

PGG15.jpg
Läget inför omgång 8. Problemet med att ha typ tre högkvarter kvar, alla med en command range på 2-3, börjar märkas på allvar för ryssen, som inte kan göra en front. Det finns inget sätt för ryssen att dra sig ur om de väl fått stridskontakt, så tysken kan döda de ryska högkvarteren under kontrollerade former. I teorin skulle ryssen kunna anfalla, hoppas på att få ett negativt resultat och retirera för att trassla ur sina högkvarter, men eftersom nästa förflyttningsfas är tysk dör de bara tröttare.

Elias Nordling

PGG16.jpg
Efter rysk omgång 8. Man gör vad man kan, försöker omgruppera åt söder och omringar en pansardivision till. Nötningsstriderna har blandade resultat, men den första tyska enheten utplånas. Ett regemente i en motoriserad division. Kan ryssen slå ut det andra regementet också, som nu står ensamt och fastlimmat, får de bonuspoäng.