Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lätta och Snabba Spel om Svenska Slag (LoSSoSS)

Startat av A F, 27 juni 2006 kl. 17:09:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "pelle"Nu har det varit tyst i ett helt år. Börjar det inte bli dags för en uppdatering? När får vi spel(test)a? :)

Hade tänkt göra något av detta i höst. Får se när.

pelle

Fint! :up:

A F

Citat från: "pelle"Fint! :up:

Tipsa mig om ett någolunda "jämt" 1600-1700-tals slag som utkämpas ur mnarschgruppering för båda sidor och inte lider av allt för många andra specialfall som snö, floder och turkiska jantisharer.

dagon

Med risk att vara tjatig, men är inte Lund som gjort för dina kriterier?
För Kung och Fostervatten

BigPapaBear

Citat från: "dagon"Med risk att vara tjatig, men är inte Lund som gjort för dina kriterier?

Ja, frånvaron av janitsjarer är ju påtaglig.  :D
En mycket bitter liten man.

pelle

Varför är "utkämpas ur marschgruppering för båda sidor" väsentligt och, eh, vad betyder det? Att ingen försvarar bakom murar (motsv)? Min första association var "meeting engagement", men det är nog fel.

Elias Nordling

Personligen tycker jag att slag med uppställda armeer är att föredra när det ska vara enkelt. Annars tvingas ju spelaren som inte har nån aning om hur det ska se ut själv arrangera sina trupper.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "dagon"Med risk att vara tjatig, men är inte Lund som gjort för dina kriterier?

Snö och elände. Det är åt rätt håll, men kanske väl rörigt. Osäker.

Citat från: "pelle"Min första association var "meeting engagement", men det är nog fel.

?????  :?

Citat från: "Elias Nordling"Personligen tycker jag att slag med uppställda armeer är att föredra när det ska vara enkelt. Annars tvingas ju spelaren som inte har nån aning om hur det ska se ut själv arrangera sina trupper.

Ja & nej. Du har nog rätt på ett sätt, men linjära slag är så tråkiga att de får mig att börja gråta och ska detta hålla mitt intresse uppe så får det vara roligare än så. Tänker mig detta med så stora block att det ska gå att gissa sig till vad de ska vara till för. Inget dribbel med kroatiska knivkastare och annat mög.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Inget dribbel med kroatiska knivkastare och annat mög.

Det är ju annars något som varje spel med självrespekt måste ha!  :D
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Hm... rid på Arn-vågen. Gör ett slag som utkämpas i filme-n(-rna) vettja!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Johan

Citat från: "Andreas Lundin"Hm... rid på Arn-vågen. Gör ett slag som utkämpas i filme-n(-rna) vettja!

Utmärkt idé. Ingen kan gnälla över att det femtioelfte ärtsoppskokar-kompaniet saknas heller.
Mvh Johan

Doomfarer

Citat från: "Johan"
Citat från: "Andreas Lundin"Hm... rid på Arn-vågen. Gör ett slag som utkämpas i filme-n(-rna) vettja!

Utmärkt idé. Ingen kan gnälla över att det femtioelfte ärtsoppskokar-kompaniet saknas heller.

Men alla kommer att kräva att Arn är med med sitt glada gäng av Kroatiska knivkastare.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on