Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

MMP: Monty's Gamble: Market Garden

Startat av butch, 3 mars 2005 kl. 18:44:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

butch

Citat från: "Klas Malmström"Det finns uppdaterade regler att ladda ner från http://www.multimanpublishing.com/OtherGames/prodmgmg.php

Drog hem dom och skrev ut dom det första jag gjorde då jag fick spelet.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

A F

Citat från: "Hellstone"Jag tycker det här spelsystemet är otroligt skoj. Följde med, och köpte, ända från det första Storm over Arnhem.

Det är ett kul system, men reglerna (i alla fall i Streets of Stalingrad) är skrivna av samma nötter som förvandlade Squad Leader-reglerna till något slags chiffer. Fullständigt olidligt. :cry:

Hellstone

Citat från: "Anders Fager"Det är ett kul system, men reglerna (i alla fall i Streets of Stalingrad) är skrivna av samma nötter som förvandlade Squad Leader-reglerna till något slags chiffer. Fullständigt olidligt. :cry:

Jag antar att du menar turningpoint: Stalingrad ;)

A F

Citat från: "Hellstone"Jag antar att du menar turningpoint: Stalingrad ;)

Jo. Förlådårå

butch

Buhu, fortfarande inte lirat varken BKN eller MG:MG. Nu får ni ta och flytta upp så jag får någon att prova spelen mot  :x
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

aegneus

Efterlysning: Motspelare för MG:MG eller BkN. Bor i Göteborg och PBEM:ar gärna över hela landet. Har spelat 7 impulser MG:MG  :)  och mängder av partier BkN.

Skall ner till den där beryktade svettiga källaren i Majorna och leta motspelare någon dag också...

tinG

CiteraSkall ner till den där beryktade svettiga källaren i Majorna och leta motspelare någon dag också...

Välkommen!  :oops:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

Två år har gått och man undrar om spelen kommer på bordet.

Vore kul att höra om ni är lika entusiastiska idag. Har tittat på det men det kostar en del på Ebay om man får tag i det alls.

Kanske något till salu i Sverige? PMa?

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"Två år har gått och man undrar om spelen kommer på bordet.

Vore kul att höra om ni är lika entusiastiska idag. Har tittat på det men det kostar en del på Ebay om man får tag i det alls.

Hade tur och hittade Montys Gamble för en billig penning på http://www.gamemaniacs.se/ för några veckor sen.
Märkligt vad som kan gömma sig på udda-ställen ibland.
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"
Citat från: "BernadotteOnline"Två år har gått och man undrar om spelen kommer på bordet.

Hade tur och hittade Montys Gamble för en billig penning på http://www.gamemaniacs.se/ för några veckor sen.
Märkligt vad som kan gömma sig på udda-ställen ibland.

Tack för tipset!
Men .... nästan 500 kr är nog inget fynd precis!
Om man räknar med frakt och tull från USA blir det OK.

butch

Snabb respons, har inte varit aktiv på det här forumet på för länge och därför inte riktigt insatt i vad ni pratar om ovan.

MEN, jag har ett Montys Gamble i jättefint skick som jag gärna byter bort mot ngt annat intressant, PMa vid intresse, jag har nämligen ett Breakout Normandy som jag hellre ska försöka få på bordet.

BernadotteOnline

Citat från: "butch"Snabb respons, har inte varit aktiv på det här forumet på för länge och därför inte riktigt insatt i vad ni pratar om ovan.

MEN, jag har ett Montys Gamble i jättefint skick som jag gärna byter bort mot ngt annat intressant, PMa vid intresse, jag har nämligen ett Breakout Normandy som jag hellre ska försöka få på bordet.

intresserad. skickat PM.

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"Men .... nästan 500 kr är nog inget fynd precis!
Om man räknar med frakt och tull från USA blir det OK.
Jasså det låter konstigt. Jag har nämligen letat efter det och med tanke på att det brukar gå för 70-90 dollar på eBay så tycker jag 449 kr var rätt billigt...samt att det faktiskt fanns i butik...i Sverige, för det gör det inte nån annan stans jag har letat...
"Randomization is too important to be left to chance"