Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Startat av A F, 28 juni 2007 kl. 13:36:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Gallipoli-lajvet tror jag går ut på att fyra personer försöker simma över Göta Kanal samtidigt som Anders står och käkar kebab och kastar sten på dem.

Gallipoli-Lajv går ut på att man ägnar en halv dag åt att lajva sig igenom den första dagen vid en av landstigningarna vid Gallipoli. Behöver ett biträde (med stabsutblidning, om möjligt), tre-fyra britter & två turkar.

Andreas Lundin

Om du menar allvar:

skriv upp mig!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Om du menar allvar:

Om vad? Jag skämtar aldrig. PM om du vill anmäla dig.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Johnson

"Pissa eftertänksamt", där fick han allt till det..... :oops:
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

P-O Jönsson

"Jag mötte Greider..."

åt precis en Kebab på Gullmarsplans kebab samtidigt som jag själv var där.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

A F

Citat från: "Peojon""Jag mötte Greider..."

ASAKOOL!!!! Jag bjuder på en bira i kväll.  :up:  :up:  :up:

BigPapaBear

Citat från: "Peojon""Jag mötte Greider..."

Hur stort som helst!  :D
En mycket bitter liten man.

yvig

Citat från: "BigPapaBear"
    1) Se otroligt svårmodiga ut.
    2) Rapa ur sig ordet
arbetarklass i de mest oanade situationer.
3) Fullt och fast tro sig personifiera ovan nämnda ord.
   [/list]

Tja, inget fel med att tro på någonting tycker jag i en värld som blir alltmer egoistisk och krass. Men jag håller med om att arbetarklass är ett problematiskt ord i dessa dagar. Det är ju knappast CNC-operatörerna på VOLVO som är längst ner i näringskedjan. Dessutom är det ju tveksamt, och det är väl det du menar antar jag, om Greider är så trovärdig som representant för de förtryckta efter alla år i etablisemangets finrum. Hur som helst tycker jag att det här landet behöver fler, och inte färre, personer som vågar vara obekväma. För nog är väl Greiders nostalgivänster totalt råute i dagens debattklimat?

MVH
/Lasse

Holmgren

Citat från: "yvig"För nog är väl Greiders nostalgivänster totalt råute i dagens debattklimat?
Oavsett vilket så är Göran Greider en person utan vilken den politiska debatten i Sverige hade varit mycket, mycket fattigare. Sedan kan jag för mitt liv inte begripa hur hans person letade sig in här på forumet, men det är väl en annan sak....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

Citat från: "yvig"Hur som helst tycker jag att det här landet behöver fler, och inte färre, personer som vågar vara obekväma.

Absolut! Har de dessutom tokiga frisyrer och ser svårmodiga ut blir det desto roligare.  :D
En mycket bitter liten man.