Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilket erbjudande!

Startat av butch, 5 mars 2005 kl. 18:13:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

butch

Fick ett erbjudande om att köpa följande: (jag kopierar vad han skrev)

Europe Engulfed, like new, $70
Rommel in the Dessert , punched in execellent condition, $40
Grant Takes Command, new in shrinkwrap, $50
Breakout Normandy, new in shrinkwrap, $75
Successors, like new, unpunched, $100

I also have AH's Hannibal game in brand new condition.

Precis alla dom spel jag alltid velat haft i min samling. Anser ni det prisvärt? Jag skulle ju kunna be om rabatt om jag köper alltihop.

Vad tycker ni?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Scipio

Det här är ungefär vad spelen brukar gå på Ebay för:

- Europe Engulfed 60-70 dollar.
- Rommel in the Desert 30-40 dollar i punchat skick.
- Grant takes Command 40-50 dollar.
- Breakout Normandy 60-70 dollar.
- Successors 100-120 dollar.

Hannibal brukar gå på runt 100-150 dollar sist jag kollade upp det.

Tycker det verkar som han tar betalt ungefär vad det brukar gå på Ebay för kanske liten aning mer. Men kan du pruta så kommer du väl ner i bra Ebay priser och sen så är det kanske också en stor fördel att köpa alla spelen på ett bräde då du sparar massor i frakt och extraarbete.
"Randomization is too important to be left to chance"

butch

Tackar för svaren. Ja dina priser tycker jag överensstämmer med vad man ser dom gå för på ebay. Men hur i fasen får man tag på alla dom här $$$:arna. Jag får väl sälja lite skog och ta ett lån på banken.

Har du provat någon utav spelen jag nämnde?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

Scipio

Citat från: "butch"Tackar för svaren. Ja dina priser tycker jag överensstämmer med vad man ser dom gå för på ebay. Men hur i fasen får man tag på alla dom här $$$:arna. Jag får väl sälja lite skog och ta ett lån på banken.
Ja det var ju en snubbe som sålde sin själ på Ebay, tyvärr så föbjöd Ebay efter det folk från att sälja saker som dom inte kan bevisa finns...

CiteraHar du provat någon utav spelen jag nämnde?
Jo Europe Engulfed gillade jag verkligen, ett enkelt och snabbspelat träblocksspel om WW2 i ETO. Kul smidigt med intressanta möjligheter.

Successors gillade jag inte. Successors blev aldrig intressant, men jag har dock endast spelat det en gång och det är många som verkar gilla det så...

Grant takes Command tyckte jag låg på en konstig och abstrakt mellannivå så det är inte heller något som jag tror att jag kommer att spela mer, men det är som sagt många som verkar gilla det så det är säkert bra om det är det man är ute efter.

Breakout Normandy är ju baserat på Turningpoint Stalingrad vilket är ett kul litet spel och det är ju rätt populärt så det skulle jag gärna prova vid något lämpligt tillfälle.
"Randomization is too important to be left to chance"

Doomfarer

Europe Engulfed är ett superspel och värt priset. Hannibal är även det en fantastiskt spel, men brukar som Scipio sa ligga på runt $150 vilket är lite dyrt.

Vet inte så mycket om de andra spelen.

Dock kan jag påtala att Successors snart kommer i en ny utgåva som Successors III (Successors II var 2:a utgåvan av regelerna bara). De skall tydligen ha fixat en gel del med kartan och regelerna för att göra spelet bättre. Dessutom lär det ju vara billigare än de $100-120 han vill ha för det. Kan tänka mig att priserna rasar på gamla Successors när det blir almänt känt att nyutgåvan är på väg.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Doomfarer

Förresten så har ju Rommel in the Desert precis kommit i en ny utgåva också där de fixat en del småsaker. Kanske kan vara värt att satsa på det istället?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

thermopylai

Doomfarer, vem ska ge ut Successors III? Det låter som ett gjutet köp!

Butch, det låter som du har samma smak som jag :)

EE och RitD är på min köplista också.

Grant takes command har jag, men har inte hunnit prova än.

Hannibal är ett lysande spel. Har spelat ca 10 matcher och kommer inte att lessna på länge, så även om du betalar 150$ så är det hyfsat prisvärt (hur många spel har man inte betalat 500 spänn för och spelat 1-2 gånger?).

AH:s Successors (osäker vilken regelversion jag spelat med) är ett riktigt bra 4-mannaspel, om man gillar den kortdrivna mekanismen. Ett av de bästa multiplayer-spel jag spelat. Korten är dock mindre värdefulla än i t ex Hannibal eftersom man alltid kan aktivera sina generaler med ett tärningsslag, så korten används för events och att utöka politisk kontroll.

Det som är så bra med Successors är att systemet tvingar till aktivitet och att alla spelare hela tiden måste vara på sin vakt mot att någon springer iväg och tar en snabb seger. Och även om spelet drar ut till sista turn, tar det inte mer än 5-6 timmar med halvslöa nybörjarspelare, går säkert att spela mkt fortare. Efter ett par matcher av GMT:s Sword of Rome (som jämförelse), måste jag tyvärr säga att det spelet verkar uppmuntra inaktivitet lite för mycket. Ska testa någon mer gång innan jag slutgiltigt sågar det.  

Priserna verkar varken dyra eller billiga, men med konsoliderad fraktkostnad och ev mängdrabatt, blir det väl smidigt för dig.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Doomfarer

Successors III görs av Mark Simonitch och John B Firer. Kommer dock först att släppas om 9-12 månader såg jag på CSW då de letar distributör eller något sådant.

Citera>Am curious to know how the development of the game is coming along. Will SIII be published anytime soon?

It is progressing very well. The rules are done (common, Alex and Successors) and Mark is testing Alex. Don't expect it to be up for any sort of pre-order for 9-12 months, though for a variety of reasons.

Thanks for the interest.

JBF

och detta:

CiteraSuccessors III

As I mentioned earlier when this question was last raised, the game in essence is finished. However Mark and I have agreed to wait for submission to a publisher until certain other events happen first (not at liberty to discuss at this time). Mark is handling the submission issue as part of our partnership so he is best able to answer the specifics.

Thanks for the interest! The wait will be worth it.

JBF

Jag kommer att förhandsbeställa detta första dagen det går. Har försökt få tag på ett Successors (i rimlig prisklass) i flera år.

Håller förresten med dig om SoR. Efter att ha spelat snart 10 spel börjar man tröttna väldigt mycket på det. Striderna är för slumpartade och det är omöjligt att ha några långsiktiga planer i spelet. Allt är bara reaktioner på vad de andra spelarna gör.

Hannibal å andra sidan är fortfarande superkul efter snart 20 spelade spel. Klart värt pengarna!
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

totte30

Med sorg i hjärtat, så gav jag nyss Sword of Rome en 6:a i ranking på Boardgamersgeek, efter helgens spel med bl a thermopylai.  :(
Spelar:  Clash of Giants II

Doomfarer

Jag håller för närvarande på att testa lite nya regler för SoR med designern av spelet. Kanske kan rädda spelet...
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

thermopylai

(Ursäkta att vi glider off-topic, admin :))

Doomfarer,

Det låter jätteintressant. Jag vill verkligen gilla SoR! Håll oss gärna uppdaterade.

butch

Jag är bara glad att forumet lever upp, snacka på i min tråd ni ;)

butch

Citat från: "Doomfarer"Hannibal är även det en fantastiskt spel, men brukar som Scipio sa ligga på runt $150 vilket är lite dyrt.

Fast det är ju som någon sa, gillar man spelet och spelar det ofta är det ju väl värt sina slantar. Då blir ju krona/spel väldigt lågt.

Citat från: "Doomfarer"Dock kan jag påtala att Successors snart kommer i en ny utgåva som Successors III (Successors II var 2:a utgåvan av regelerna bara). De skall tydligen ha fixat en gel del med kartan och regelerna för att göra spelet bättre. Dessutom lär det ju vara billigare än de $100-120 han vill ha för det. Kan tänka mig att priserna rasar på gamla Successors när det blir almänt känt att nyutgåvan är på väg.

Kommer dock först att släppas om 9-12 månader såg jag på CSW då de letar distributör eller något sådant.

Det där var ju verkligen en trevlig nyhet. Man hoppas verkligen att det ordnar sig med allt runtom. Det som vore trevligt vore ju om det blev mer allmänt känt, då kanske priset på gamla Successors sjunker till en mer normal nivå.

Citat från: "Doomfarer"Förresten så har ju Rommel in the Desert precis kommit i en ny utgåva också där de fixat en del småsaker. Kanske kan vara värt att satsa på det istället?
Jo jag har varit in och suktat efter den både en och två gånger. Dock så äger jag Eastfront vilket jag lirar rätt mycket nuförtiden. Jag börjar fundera på om jag igentligen behöver ännu ett blockspel. Är det igentligen en så markant skillnad mellan de bägge spelen att man ska behöva äga båda två. Kommentar?

butch

thermopylai: tack för dina kommentarer angående spelen och vad roligt att du lirat de spel som jag intresserar mig av. Du råkar inte bo i Umeå? :)

thermopylai

:D  Nej, jag bor i stockholm. Men jag spelar en del Eastfront också, och efter att ha skummat regler och recensioner på RitD får jag intrycket att det är ganska olika spel. Rommel verkar ha fler olika typer av enheter, tunnare linjer, tuffare supply-begränsningar, ännu större inslag av bluff/psykologi mm. Man behöver uppenbarligen äga båda  :wink: