Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Jag Överlevde Grejderbaren & Vera

Startat av A F, 9 september 2007 kl. 17:04:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Holmgren

#15
1/ Bilder? Bilder?? Det måste finnas bilder från Greidebaren!

2/ Publicerade Corren en artikel?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tinG

#16
Citat från: "Andreas Lundin"Förresten, när vi ändå är inne på dina lådor, har de något märke? så att man kan söka upp tillverkaren på nätet alltså.
Om du menar Raccoset så var det hos Trojan Games.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

#17
Citat från: "Holmgren"1/ Bilder? Bilder?? Det måste finnas bilder från Greidebaren!

2/ Publicerade Corren en artikel?

1) Alla mina bilder blev piss... felinställning på kameran.
2) Nix, tycks inte så. I alla fall inget som kan ses på webben

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Holmgren

#18
Citat från: "Rydfalk"1) Alla mina bilder blev piss... felinställning på kameran.
2) Nix, tycks inte så. I alla fall inget som kan ses på webben

/Mikael
1/ Jag skulle nog kunna tänka mig att ta en titt på en bild eller två i alla fall - så länge man kan ana Greiderbaren.
2/ Trist!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Vvornth

#19
Jag har en hel del bilder från helgen, dock inget från Greiderbaren.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

#20
Citat från: "Vvornth"Jag har en hel del bilder från helgen, dock inget från Greiderbaren.

Lägg upp, gosse!

Vvornth

#21
Tar tag när jag kommer hem idag.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

matpe

#22
Citat från: "Andreas Lundin"Förresten, journalisten från Corren som var och tog bilder och frågade ut folk, sade han nåt om när artikeln skulle publiceras? Eller blev det inget alls?

I dagens Corren kom det en speciell spelbilaga där det hade testat en del familjespel. Där fanns även med en artikel om Friendly Fire och en bild på Jena. Jag ska se om jag hittar något på www.corren.se, eventuellt behöver man vara prenumerant för att se artikeln på webben.

Ett råd: Ticket to Ride och Thurn und Taxis har oerhört krångliga regler. Inte ens efter flera genomläsningar förstår man dem. Undvik dessa spel.

pelle

#23
Kul! Men det verkar bara åtkomligt för prenumeranter, så jag fick inte se (får kolla papperstidningen på jobbet på måndag).

BernadotteOnline

#24
Citat från: "matpe"
Citat från: "Andreas Lundin"Förresten, journalisten från Corren som var och tog bilder och frågade ut folk, sade han nåt om när artikeln skulle publiceras? Eller blev det inget alls?

I dagens Corren kom det en speciell spelbilaga där det hade testat en del familjespel. Där fanns även med en artikel om Friendly Fire och en bild på Jena. Jag ska se om jag hittar något på www.corren.se, eventuellt behöver man vara prenumerant för att se artikeln på webben.

Ett råd: Ticket to Ride och Thurn und Taxis har oerhört krångliga regler. Inte ens efter flera genomläsningar förstår man dem. Undvik dessa spel.

En snabb sökning gav bara träffar på FF och LinCon 2005. Hoppas få artikeln senare.

Magnus2

#25
Citat från: "matpe"Ett råd: Ticket to Ride och Thurn und Taxis har oerhört krångliga regler. Inte ens efter flera genomläsningar förstår man dem. Undvik dessa spel.

Varning för tråd-kapning...

Menar du att det är reglerna som är krångligt/dåligt skrivna eller är det krångligt att spela spelet?
Jag tänkte köpa TtR och spela med familjen, och jag hoppas att om jag klurar ut reglerna så kan jag lära ut dem till fru&barn.
Om man kan lära sig krigsspels-regler på 80 sidor borde man ju kunna böka sig igenom 4 sidor tåg-regler.
Båda de här spelen är ju väldigt poppis, så det tolkar jag som att de är bra, ehum.

Magnus

matpe

#26
Citat från: "Magnus2"
Citat från: "matpe"Ett råd: Ticket to Ride och Thurn und Taxis har oerhört krångliga regler. Inte ens efter flera genomläsningar förstår man dem. Undvik dessa spel.

Varning för tråd-kapning...

Menar du att det är reglerna som är krångligt/dåligt skrivna eller är det krångligt att spela spelet?
Jag tänkte köpa TtR och spela med familjen, och jag hoppas att om jag klurar ut reglerna så kan jag lära ut dem till fru&barn.
Om man kan lära sig krigsspels-regler på 80 sidor borde man ju kunna böka sig igenom 4 sidor tåg-regler.
Båda de här spelen är ju väldigt poppis, så det tolkar jag som att de är bra, ehum.

Magnus

Jag var lite ironisk där. Både Ticket to Ride och Thurn und Taxis har ganska enkla regler. Det är inga problem för dig att lära dig att spela dem.

Grejen var att Östgöta Correspondenten hade en bilaga där de testat en massa spel inför julen. Mycket barnspel, men också några vuxenspel. Deras speltestare hade stora problem med mer avancerade spel. Någon som sätter spel=monopol har nog svårt att ta till sig andra typer av mekanismer. De börjar väl leta efter tärningen i Ticket to Ride och fattar sedan ingenting när de inte hittar den.

A F

#27
Citat från: "matpe"Deras speltestare hade stora problem med mer avancerade spel.

Detta går igen i alla speltester i dagspress. Man närmar sig brädspel på något jättekonstigt vis. Lustigt nog så tar man numera data/tv-spel på mycket större allvar.

Magnus2

#28
Av nån anledning läste jag "I dagens Corren kom det en speciell spelbilaga där jag hade testat en del familjespel.", så jag blev lite orolig när du inte grejade reglerna till Ticket to Ride  :D

Magnus

BigPapaBear

#29
Ticket to Ride är så enkelt att du kan det genom att titta på innehållet. Dessvärre tröttnar du på det efter andra draget, men som familjespel fungerar det väl.