Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2005

Startat av butch, 29 mars 2005 kl. 12:52:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

butch

Citat från: "tobias"Självklart blir det buttar till LinCon, i synnerhet eftersom jag tyvärr inte hade möjlighet att få med avaterna på de som gjordes till GothCon.

Bra  :up:
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Delirium

Kan jag få en ny då?  :)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tobias

CiteraKan jag få en ny då?
Ja, alla som fick buttar på GothCon kommer att få nya, med avatar och rättstavade använarnamn. :P
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

tinG

Citat från: "tobias"
CiteraKan jag få en ny då?
Ja, alla som fick buttar på GothCon kommer att få nya, med avatar och rättstavade använarnamn. :P
Och nu vill jag också ha en!

....tack
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Någon som är sugen på att spela nåt spel på LinCon?
Tänkte att jag skulle försöka boka in aktivteterna i förväg inför LinCon. Annars finns risken att det blir WotR varje natt till klockan 06:00 i stället.

Nedan är några spel som jag är sugen på att spela igen eller att få testa.
Finns det något intressant där så säg till så bokar vi in det så att man kan ta med sig spelet och titta på regler i förväg osv.
Om du har ett spel som du själv känner att du skulle vilja ha en "date" till så posta det nedan så kan det finnas möjlighet att jag också är sugen.

Helkonventsspel:
- WW2:ETO____________(SPI)
- A Fearful Slaughter_____(Gamers)
- First to Fight__________(GRD)
- Korea_______________(Gamers

Endagsspel:
- The Third World War___ (GDW)
- Paths of Glory________(GMT)
- Thirty Years War______(GMT)
- Battlecry Of Freedom___(SPI)
- Grand Illusion_________(GMT)
- Age of Napoleon_______(Phalanx)
"Randomization is too important to be left to chance"

totte30

Citat från: ScipioNågon som är sugen på att spela nåt spel på LinCon?

WW2:ETO Gärna! ´Kan dock inte reglerna  :oops:

The Third World War___ (GDW)
Varför inte slå ihop det med Southern Front, Artic Front och ev Persian Gulf till ett multiplayerspel ? Kan nog passa med 4-6 st spelare + ett gäng miniräknare  :lol:

Paths of Glory kommer att inhandlas i helgen, så till Lincon bör jag vara påläst...

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

CanuckWannabe

Hade tänkt ta med mig Age of Napoleon och spela det. Vet ännu inte vad min roll blir under Lincon, (arrangör, asssisterande hustomte, kassaskåpsvakt, vandrande bland andra som en vanlig man etc ) så jag har ingen koll på lämpliga tider.
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

CanuckWannabe

Såg att PoG var med på listan. Själv så vill jag hellre spela "Wilderness War" eftersom det är ett mindre känt krig. Jag kan ta med det och se om det är någon som blir sugen.

Scipio

Citat från: "totte30"WW2:ETO Gärna! ´Kan dock inte reglerna  :oops:

The Third World War___ (GDW)
Varför inte slå ihop det med Southern Front, Artic Front och ev Persian Gulf till ett multiplayerspel ? Kan nog passa med 4-6 st spelare + ett gäng miniräknare  :lol:

Paths of Glory kommer att inhandlas i helgen, så till Lincon bör jag vara påläst...

Kör som sagt gärna ETO, men då bör vi få in en spelare till så att vi är tre.

Annars kan vi köra en länkad TWW om några fler hoppar på. Annars går det att köra Battle for Germany-delen på två.

Helst hoppar jag på och kör något som täcker hela konventet om det finns intresse, annars så ser det hittils ut som man kan få spela "Wilderness War" en av dagarna och PoG en av dom andra, låter kul båda två faktiskt. Jag har inte testat WW tidigare och PoG har jag bara spelat några gånger vilket har gett mersmak.

Om det blir något spel där inte alla har reglerna så kan jag alltid dra kopior på reglerna och maila/posta dem.

CanuckWannabe

Antagligen ett onödigt inlägg då alla troligen vet det redan.

GMTs regler finns på

http://www.gmtgames.com/living_rules/living_rules.html

CanuckWannabe, som spammar lite  :evil:

butch

Tar gärna med mig någon av följande spel bara någon uttrycker intresse att lira:

Breakout: Normandy
EastFront
Monty's Gamble: Market Garden
World War II: Barbarossa to Berlin
Hammer of the Scots
Civilization
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

CanuckWannabe

Citat från: "butch"Tar gärna med mig någon av följande spel bara någon uttrycker intresse att lira:

Hammer of the Scots

Har funderat på att köpa det. Har läst reglerna men det vore kul att prova på det innan det är dags att belasta kortet.

butch

Citat från: "CanuckWannabe"Har funderat på att köpa det. Har läst reglerna men det vore kul att prova på det innan det är dags att belasta kortet.

Jag kan ju ta med mig det så kan du lira mot mig eller ngn annan intresserad.

Scipio

Ingen som är sugen på att köra något större spel nu när det när det finns gott om plats och tid en hel helg?

Jag listade några stycken och dom som det har uttryckts intresse för så är det multiplayer spel och vi är hittils bara två som vill spela dom.
Så för att det skall bli något av så behövs endera någon eller några fler som vill spela något av dom större multiplayer spelen eller någon som är sugen på att spela något större tvåmannaspel på två i stället.

butch

Jag som hade sett framemot att komma och träffa alla trevliga människor nu nere på Lincon till sommaren. Det visade sig dock att dom ringde från ett företag i Örnsköldsvik och erbjöd mig sommarjobb och even ett examensjobb.

Börjar i juni, så jag vågar inte be om ledigt det första jag gör hos dom. Nu när man fått in en fot.

Beklagar, men jag kan inte ta med några spel isf. Men ni andra får ha dubbelt så skoj!