Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_butch

LinCon 2005

Startat av butch, 29 mars 2005 kl. 12:52:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

#45
Citat från: "Klas Malmström"Duschar magicspelare ?

Ja? Jag kom hem från Gothcon med en stafflo-infektion i benet som förpassade mig till sjukhus i två dar, så nån magicspelare hade nog duschat. :cry:

Tommy Röhs

#46
Jag planerar att ta med mig War of the Ring och Empire of the Sun.

På kanske listan står:
Pax Brittanica.
7 Ages. (Spelet som tar lika lång tid att spela som sin titel)

A F

#47
Citat från: "Tommy Röhs"7 Ages. (Spelet som tar lika lång tid att spela som sin titel)

Beror inte det på hur lång en "age" är?

Själv kommer jag att ta med mitt nya spel "The Peace Game" - min botgöring efter "The HellGame" http://www.thehellgame.com Kom gärna förbi och testa.

tinG

#48
Citat från: "Anders Fager"Själv kommer jag att ta med mitt nya spel "The Peace Game" - min botgöring efter "The HellGame" http://www.thehellgame.com Kom gärna förbi och testa.

Anders!

Berätta mer om ditt nya spelprojekt - "The Peace Game".
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

#49
Jättekort. Fyra spelare spelar fyra mindre stater i en Balkan/Kaukasus/Libanon-liknade situation. Gränser, etnicitet & resurser är i osynk och det är upplagt för ett ändlöst elände. Nu gäller det för spelarna att besegra spelet - som tuggar på mot katastrofen - och hitta en lösning där alla spelare vinner.

Klas Malmström

#50
Är det klart att det blir ett "Krigsspelsrum" på LinCon ?
Klas Malmström
Linköping

A F

#51
Citat från: "Klas Malmström"Är det klart att det blir ett "Krigsspelsrum" på LinCon ?

ÄR det klart attNÅGON kommer till Lincon? Får otroligt motstridiga rapporter om hur mycket folk som kommer att vara där.

Delirium

#52
Krigsspelsrummet är listat bland arrangemangen för LinCon, så vi får nog räkna med att det blir av. Jag kommer själv att åka dit tillsammans med en större expeditionary force från Ylva.
1914

tinG

#53
Själv har jag fått allt fler indikationer på att även JAG kommer att kunna åka dit! Kommer först på fredagen (jobb) och måste åka tidigt på söndagen (dop)... MEN ÄNDÅ!!!

Sååå... Roger, blir det något mastodontspel eller?! 8)

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#54
Jo, jag kommer att närvara. Dock så verkar det mest vara veklingar som kommer dyka upp då jag inte har lyckats fiska fram någon annan monsterspelare...   :ultra:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

A F

#55
Citat från: "Scipio"Jo, jag kommer att närvara. Dock så verkar det mest vara veklingar som kommer dyka upp då jag inte har lyckats fiska fram någon annan monsterspelare...   :ultra:

VEKLING?!?! Som gammal The Longest Day & GBII- vetaran så protesterar jag väldigt. Nån gång ska jag åka på ett konvent utan att jobba hela tiden. Då ska jag visa var skåpet ska stå. 8)

tinG

#56
Citat från: "Scipio"Jo, jag kommer att närvara. Dock så verkar det mest vara veklingar som kommer dyka upp då jag inte har lyckats fiska fram någon annan monsterspelare...   :ultra:

Hrmm, jag skall göra ett försök att byta ett arbetspass idag... om det funkar kan jag åka upp redan på fredag förmiddag. Det skulle ge oss från fred. em till lördag/söndagnatten.... Man borde väl kunna spela lite mer än fia me' knuff!

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#57
Citat från: "Anders Fager"VEKLING?!?! Som gammal The Longest Day & GBII- vetaran så protesterar jag väldigt. Nån gång ska jag åka på ett konvent utan att jobba hela tiden. Då ska jag visa var skåpet ska stå. 8)
Det är en date!   :wink:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Scipio

#58
Citat från: "tinG"Hrmm, jag skall göra ett försök att byta ett arbetspass idag... om det funkar kan jag åka upp redan på fredag förmiddag. Det skulle ge oss från fred. em till lördag/söndagnatten.... Man borde väl kunna spela lite mer än fia me' knuff!
Nize!  :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

A F

#59
Citat från: "Scipio"Det är en date!   :wink:

Asfett. Kom tillsvidare gärna förbi mitt lilla hörn på Lincon och spela nått litet. Eller testa The HellGame. Det är krigsspelsmastigt.