Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Battletech

Startat av Oriax, 20 oktober 2007 kl. 17:15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Oriax

Tjenares, jag såg att det dykt upp en liten låda med robotar nyligen, http://www.boardgamegeek.com/game/31759. Någon som har erfarenhet av battletech häromkring?
Jag är lite sugen, men har varken kollat om det finns spelare häromkring (Linköping) eller hur komplext det kommer bli, eftersom det mest verkar vara en Introduktionslåda mer än ett eget spel.

Råd?

/Jonathan
/Jonathan

BigPapaBear

Det är inte komplext (inte värre än vanliga figurspel). Ett kul och charmigt spel som har fått träda åt sidan för hexagoner och blippar.
En mycket bitter liten man.

Oriax

Ok, då bör det ju inte vara några problem att klara av själva spelandet, nu gäller det bara att hitta något att spela med.  :insecure:

Vad menar du med att det fått "träda åt sidan för hexagoner och blippar"?
/Jonathan

BigPapaBear

Citat från: "Oriax"Vad menar du med att det fått "träda åt sidan för hexagoner och blippar"?

Att jag använder all min speltid (en dag i veckan nuförtiden) till "vanliga" krigsspel. Hade jag haft fem speldagar i veckan hade jag säkert spelat Battletech oxå.  :up:
En mycket bitter liten man.

Oriax

Hah, så du har åtminstonde en dag i veckan att spela på...  :wink:
/Jonathan

A F

Battletech är kul. Det borde man spela oftare. Clan Ghost Bear regerar.

Rapax

Jag har spelat lite Battletech under mina dagar. Riktigt kul spel faktiskt. Jag skulle kunna tänka mig att ta ett parti med dig om du är sugen. Har dock inga miniatyrer eller kartor, men väl en regelbok (BT Master rules).

Den där lådan som du länkar till har jag aldrig sett förr men det verkar vara någon form av nyare start-set. Där finns iallafall allt man behöver - plus lite fluff.
Det är dags att förinta jorden.

Oriax

Vad trevligt! PM'ar dej...
/Jonathan

Sabelkatten

Helt appropå: http://megamek.sourceforge.net

Så kan du spela med folk över hela världen om du har tid - eller bara med dej själv! (fast AI:n är inte datorvärldens smartaste... :D )
Artillery don't kill people.
People who call in artillery kill people!