Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

2vk-spel om kriget i medelhavet

Startat av Andreas Lundin, 16 oktober 2007 kl. 11:56:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Tjaba!

Har nu läst färdigt Tamelanders bok Malta - kriget i Medelhavet 1940-1942, och blev vansinnigt sugen på att spela ett spel som integrerar land-, luft-, och sjöstrider i Medelhavet under världskriget. Någon som har ett bra tips?

Även spel som detaljerat tar upp enbart sjö- och/eller flygstrid hade varit intressant att höra om.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Bomb Alley - utan tvekan. Där får du prova på alla sjöstrider Tamelainen rapar upp (och mer därtill). Kolla Bomb Alley-tråden.

DAK2 är ju ett annat tips, även om båtarna är lite abstraherade...  :D
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

vad säger folk om Command At Sea Series från CoA?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Holmgren

Citat från: "Andreas Lundin"vad säger folk om Command At Sea Series från CoA?
Jag gillar det! Supermarina I och Supermarina II behandlar ditt operationsområde. Likt Harpoon, som har mycket gemensamt med CaS-serien, föredrar jag att strunta i fartygsmodeller och istället plotta på papper och ha en spelledare. Även det här systemet mår bäst av att inte ha med för många enheter per scenario. Markstrider får du förvisso inte med, men det kan du kanske leva med?

Undvik War in the Aegean (ATO)!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

Beställde Bomb Alley. 26 dollar i frakt. Helt OK för mig!  :up:

Skall bli kul att återbekanta mig med Avalanche press. Har inte så goda erfarenheter från dem sedan tidigare.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Beställde Bomb Alley. 26 dollar i frakt. Helt OK för mig!  :up:

Skall bli kul att återbekanta mig med Avalanche press. Har inte så goda erfarenheter från dem sedan tidigare.

Passa på att tanka ner mina hemmagjorda, förbättrade DRM-tabeller från Boardgamegeek. Underlättar och är en klar förbättring mot de som följer med spelet.  :up:

Andreas Lundin

Yes Sir! Will do!

magnus lindström

Själv har jag haft användning av en viss Xanders otroligt användbara och fina tabeller.

Andreas Lundin

Hittade ett kommande spel fån AP om en invasion av Malta. Island of Death.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Hittade ett kommande spel fån AP om en invasion av Malta

Fantastiskt fånig titel...  :)

magnus lindström

Eller så är det hur ön blivit känd om man försökt? ;)