Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Den öde ön

Startat av BigPapaBear, 3 november 2007 kl. 18:53:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Har vi pratat om det här tidigare? Antagligen. Se det som 2007 års upplaga. Motiveringar är välkomna, men inte ett krav.

Vilket (1) krigsspel skulle du ta med dig till en öde ö*. Varför?

:ultra:

*Helt öde är den givetvis inte, en krigsspelssvulten inföding med schysst lokal, plexi & snabbmat finns på plats. Han älskar dessutom att klippa counters och läsa militärhistoria. Dessutom har han en fånigt snygg syrra som tycker att krigsspelare är det ballaste som finns.

Andreas Lundin

Jag har aldrig spelat det: men det verkar ju som om ett evighetsspel, och det kan man behöva på en öde ö: War in Europe.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Strv102r

Spelet får (bör) ta tid. Samtidigt ska det vara spelbart med en på varje sida. En tänbar urvalsfaktor kan vara omspelbarhet. Om det sistnämnda ska vara utslagsgivande så vinner väl spel som Squadleader (ja, jag hoppade av när ASL kom), 88/Panzer/Armor, Panzerleadar/Panzerblitz/arab israeliwars och liknande. Samtidigt så är jag mer inne på taktik än stridsteknik nu, så det blir inte något sådant. (Vänder mig om och tittar i bokhyllan där samlingen står)
Om det ska vara något jag har spelat så jag vet vad jag väljer så tar jag nog Lost victory (GMT): Om det ska vara något som jag inte spelat men äger så blir det nog Wacht am Rhein II, Decision games, (Oops, spelbart på två?) eller Alamein (Avalanche press). Men jag har ju pledgat Case blue... Omspelbarhet, tror jag nog! Måste ju finnas massa scenarion! Spelbart på två? Måste ju finnas massa mindre scenarion!
Ola Palmquist. Spelar nu:   3W:s Blitzkrieg in the South , därefter Decision Games Drive on Dubno 41, därnäst AP:s Red Steel, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Glömde Great war in Europe deluxe samt Twilight in the east.
Ola Palmquist. Spelar nu:   3W:s Blitzkrieg in the South , därefter Decision Games Drive on Dubno 41, därnäst AP:s Red Steel, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Doomfarer

Hmm...

HeroScape med alla expansioner skulle vara kul, men skulle nog fylla en del.  :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

DAK2 blir nog mitt val. Stort, långt, stiligt...

EvilSpook

Citat från: "BigPapaBear"*Helt öde är den givetvis inte, en krigsspelssvulten inföding med schysst lokal, plexi & snabbmat finns på plats. Han älskar dessutom att klippa counters och läsa militärhistoria. Dessutom har han en fånigt snygg syrra som tycker att krigsspelare är det ballaste som finns.
Var ligger den? :mrgreen:

//EvilSpook

Sten Ekedahl

Jag är så gammalmodig av mig att mitt val skulle nog vara Russian Campaign. :wink:
Wargames - Laborationer i historia