Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_magnus lindström

Tullmongo

Startat av magnus lindström, 7 november 2007 kl. 08:48:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

pelle

#255
Kul att sätta sig in i de reglerna? Du förstår att det inte är några spelregler utan sådana där otäcka saker skrivna av jurister och politiker? Det brukar inte finnas något underhållningsvärde alls i att försöka förstå sådant.  :cry:

Elias Nordling

#256
CiteraDu förstår att det inte är några spelregler utan sådana där otäcka saker skrivna av jurister och politiker?

Du menar som Eastern Front Series-reglerna?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

#257
LOL
 :lol:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Snowfox

#258
Citat från: "Elias Nordling"
CiteraDu förstår att det inte är några spelregler utan sådana där otäcka saker skrivna av jurister och politiker?

Du menar som Eastern Front Series-reglerna?

Är inte designern revisor eller skattejurist i det civila? Ahem.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Snowfox

#259
Citat från: "Elias Nordling"Men å andra sidan är det väl att betraktas som lön, som ska beskattas (då jag fått det för utfört arbete)? Visserligen är det inte tullens jobb då...

Jo, arbetsinkomster som du drar in utanför en ordinarie tjänst är skatteplikig som allt annan här i världen. Det är dock du som privatperson som ansvarar för att anmäla uppgiften till Skatteverket. Lite som när hantverkar tar på sig uppdrag på lördagar och söndagar. Ahem.  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Snowfox

#260
Citat från: "Elias Nordling"
CiteraJag gissar att det också finns någon gräns för när det är att betrakta som kringgående av tullregler. Jag kan ju inte ta emot en gåva i form av ett lass med spel, och sedan, rörd av tacksamhet, skicka en pengagåva tillbaka, och låtsas att jag inte köpt något.

Låt oss säga som så att du knappast lär kunna övertyga Tullverket om att det är en gåva om du har en container full med spel i hamnen om du inte har väldigt trovärdig dokument som stödjer din sak...  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Snowfox

#261
Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "Snowfox"Om du får gratisex har inget köp förekommit och någon beskattning kan ej ske, tack och lov!
Det var vad jag sa till sedlighetsroteln också....  :(

//EvilSpook

Kan du utveckla det där lite mer...?  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

#262
CiteraÄr inte designern revisor eller skattejurist i det civila?

Stämmer, och det förklarar ett och annat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

#263
Det VAR en gratiskopia av Chandragupta. Skönt. Man vill ju inte ljuga för tullmongo!  :cry:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

EvilSpook

#264
Citat från: "Elias Nordling"Det VAR en gratiskopia av Chandragupta. Skönt. Man vill ju inte ljuga för tullmongo!  :cry:
För gratissex är det väl alltid ok att ljuga lite?  :insecure:

//EvilSoook

Snowfox

#265
YES, jag slapp betala ohemult mycket pengar till det stora svarta hålet!

UPS hade en julklapp från GMT idag som slank igenom det girga Tullverkets nät. Ska bli skoj att testa Barbarossa-systemet i jul.

Var dag som går utan att betala skatt är en bra dag! Eller hur Elias?  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

#266
Citeragratissex

 :shock:  :D  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Strv102r

#267
Spanish eagles fastnade. Tur att det är betalat sedan länge med en låg dollarkurs så det blev bara 136 kr i utgift.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

B_J_S

#268
Citat från: "Snowfox"UPS hade en julklapp från GMT idag som slank igenom det girga Tullverkets nät.
Samma här. Fick också julklappar från GMT skickat med UPS.
Verkar som Tullen inte har folk så att de kan täcka alla baser  :D

Gäller bara att ha koll på vilka kanaler som slinker igenom.
Detta är inte första gången som GMT lyckas använda de rätta.  :lol:
//Jonas

Klas Malmström

#269
Tredje paketet i rad från USA som inte passerade via tullverket.  :up:
Klas Malmström
Linköping