Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tullmongo

Startat av magnus lindström, 7 november 2007 kl. 08:48:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

magnus lindström

Ja livet som krigsspelare är något av ett dolt liv. Lite som en omvänd superhjälte. Istället för att vara en nörd på dagarna som byter om till superhjälte när det behövs så är man en normal kille som byter om till nörd vid tillfällen. Fast jag spelar ju inte i trikå precis:).

BernadotteOnline

Citat från: "magnus lindström"Ja livet som krigsspelare är något av ett dolt liv. Lite som en omvänd superhjälte. Istället för att vara en nörd på dagarna som byter om till superhjälte när det behövs så är man en normal kille som byter om till nörd vid tillfällen. Fast jag spelar ju inte i trikå precis:).

Spelar ni inte i trikå ???

magnus lindström

Dags att börja kanske, kalsongerna utanpå och en liten mask och mantel.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Det gäller att akta sig för vad man skriver här. Har haft kolleger som googlat på mitt namn och hittat till detta forum. De var... lite konfunderade kan man säga... :D

Vi är alla krigsspelare! Alla har bara inte kommit ut ur garderoben!

(Är det då man skall ha sina trikåer på sig.........?)

(Min fru undrar stilla när hon skall kunna komma in i garderoben för att komma åt julprydnaderna. Spellådorna spärrar ingången, och resten av garderoben för den delen.)

Holmgren

Själv fick jag ett paket där tullen/posten översatt "Board Games" till "Sportutrustning"....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Johnson

Apropå trikåer och masker så försökte jag förklara för en tjej jag dejtade tidigare vad krigsspel är för nåt. Tyckte det gick ganska bra tills jag fick frågan "-Är ni utklädda?"  :?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Johnson"Apropå trikåer och masker så försökte jag förklara för en tjej jag dejtade tidigare vad krigsspel är för nåt. Tyckte det gick ganska bra tills jag fick frågan "-Är ni utklädda?"  :?

Amen! Har varit med om likanande scenario. Hur tydlig man än är tror de att man är rollspelslajvare.  :?

Självklart tycker de att man är bra mycket koolare när man bevisar att man inte är lajvare genom att slänga åt dem en regelbok och veckla upp några kartor...  :D
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Johnson"Apropå trikåer och masker så försökte jag förklara för en tjej jag dejtade tidigare vad krigsspel är för nåt. Tyckte det gick ganska bra tills jag fick frågan "-Är ni utklädda?"  :?

Så här kul har vi i Skåne när vi lajvar krigsspel.....

EvilSpook

Citat från: "G Greider"Sökes: 50 miljoner Allierade och något färre Axelmaktssoldater. Nu på fredag drar vi igång vårt andravärldskrigslajv. Vi söker entusiastiska lajvare - gärna med egen stridsvagn. Vi ses i Vanadisparken (Om stackingreglerna tillåter)  och håller på till 2014 (Såvida inte axelmakterna ska läsa reglerna och göra om sina drag hela tiden - som förra gången). Ta med oömma kläder och gott humör! Väl mött!

-Allied Commander.

magnus lindström

Och vad blev skatten på sportutrustning?:)

Holmgren

Citat från: "magnus lindström"Och vad blev skatten på sportutrustning?:)
25%
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

bambaladam

jag har fått "spel till videospel" idag

de vill ha straffavgift på 139, tur i oturen

det är helt klart så här:
direkt från gmt - 100% fångas av tullen
ebay - 0% fångas av tullen

mycket tråkigt om man vill handla direkt från gmt

dessutom hamnar paketen ALLTID hos företagsposten istället för mitt lokala ombud, så jag får gå 15 min extra för att få betala för att de öppnar min post.

:twisted:

Andreas Johnson

Dom flesta av GMTs spel finns ju på SF-bokhandeln så ett alternativ kan ju vara att handla där om dom nu "alltid" fastnar i tullen.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

bambaladam

Det är nog snarare GMT:s fraktmetod än innehållet i paketet som drar åt sig tullens klåsiga fingrar...

Andreas Lundin

Fast det blir dyrare med sfbokhandeln - trots tullen. :(
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East