Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tullmongo

Startat av magnus lindström, 7 november 2007 kl. 08:48:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Holmgren

Orcherna i Malmö har haft inflytande på sina klåfingriga kollegor på Arlanda. Där snöt de just ett av mina paket och nu tvingas jag ta av mina surt förvärvade slantar för att bättra på deras krigskassa.  :evil:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BernadotteOnline

Posten är inte så dumma trots allt.

Mitt senaste inköp kom i två paket för att lögnen om varuvärdet inte skulle vara så uppenbart. Tyvärr anlände båda paketen samtidigt till posten och de la sonika samma värdena och portot och staffade mig med 195 kronor.

Lärdom: Skall man vara "listig" med två paket, posta dem till olika personer eller med några dagars mellanrum!

Snowfox

Citat från: "BernadotteOnline"Posten är inte så dumma trots allt.

Mitt senaste inköp kom i två paket för att lögnen om varuvärdet inte skulle vara så uppenbart. Tyvärr anlände båda paketen samtidigt till posten och de la sonika samma värdena och portot och staffade mig med 195 kronor.

Lärdom: Skall man vara "listig" med två paket, posta dem till olika personer eller med några dagars mellanrum!

De börjar få rutin på krigsspel nu. Finns säkert en databas med avsändare från USA som blinkar rött när något anländer.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Holmgren

Citat från: "BernadotteOnline"Tyvärr anlände båda paketen samtidigt till posten och de la sonika samma värdena och portot och staffade mig med 195 kronor.
Får de verkligen göra så? Jag antar att de baserar en sådan aktion på att båda paketen kom från samma avsändare, var på väg till samma mottagare och att de anlände till Sverige samtidigt? Undrar hur många timmar, dagar, veckor det skall vara emellan paketen för att de inte skall kunna göra en sådan sammanslagning av värdena?

The Bastards!   :evil:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

magnus lindström

Lite stolt att jag lanserade tullmongo:) haha

magnus lindström

Det kan ju inte vara lagligt att lägga ihop importer för att komma över en viss gräns :O

Protoman

Jag klarade mig ganska bra denna gången. 56 kr landade tullens notan på. men sen skulle posten ha sitt på 100 kr också.  :down:
Mats Lenngren
Skövde
"Tenderheart care bear doesn't care"

jerry

Beställde lite asl prylar från The gamers armory fick paket i torsdags TULLEN LA PÅ 561:-.............. :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Snowfox

Innan jag tröttnade på Malmö Tullstation som verkar ha hur många anställda som helst och Postens obefintliga service vid utlämning av paket som har skickats med hemleverans lärde jag mig en sak, beställ aldrig spel under perioden juni till augusti om du inte vill ha en present från Tullen.  :evil:

Vad var det i paketet? Måste ha varit en del lådor då Tullpresenten var på nästan 600 kr.  :)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

silversixx

Men jag tror på riktigt att jag kommit på ett sätt att undvika tullen (förrutom de där e-bay/gift-manöverna som finns).
Välj det absolut långsammaste och billigaste flygfrakt-alternativet.
Jag ser nämligen en röd tråd av halvfräcka fraktmetoder (bland annat det som innebär att posten kör hem paketet till en) som har resulterat i tull.

Självklart helt empiriska studier och kanske bara nåt jag upplevet.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Men jag tror på riktigt att jag kommit på ett sätt att undvika tullen (förrutom de där e-bay/gift-manöverna som finns).
Välj det absolut långsammaste och billigaste flygfrakt-alternativet.
Jag ser nämligen en röd tråd av halvfräcka fraktmetoder (bland annat det som innebär att posten kör hem paketet till en) som har resulterat i tull.

Självklart helt empiriska studier och kanske bara nåt jag upplevet.

Haha! För mig har det varit tvärtom. Förutom en sommar då UPS var riktigt på hugget...
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Intressant är att Columbia Games alltid fastnar medan GMT slinker igenom i alla fall hälften av gångerna. Tyvärr bor jag nära Malmö så får dras med landets mest nitiska tullare verkar det som.  :twisted:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

jerry

Citat från: "Snowfox"Innan jag tröttnade på Malmö Tullstation som verkar ha hur många anställda som helst och Postens obefintliga service vid utlämning av paket som har skickats med hemleverans lärde jag mig en sak, beställ aldrig spel under perioden juni till augusti om du inte vill ha en present från Tullen.  :evil:

Vad var det i paketet? Måste ha varit en del lådor då Tullpresenten var på nästan 600 kr.  :)

Nja det blev hälften denna gång (fem spel) sen hade ju inte klåparen på "the gamers armory" allt hemma så det blir väl en vända till för tullen  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Strv102r

Idag kom SPQR. Och inget tullmongo! :D
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Idag kom SPQR. Och inget tullmongo! :D

Kom det med UPS eller liknande "lyxfrakt" kan det komma en tullfaktura i efterhand...  :wink:
En mycket bitter liten man.