Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ubåtar - WWII

Startat av BigPapaBear, 12 november 2007 kl. 23:27:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Satt precis och stormös framför Das Boot - director's cut. Konstaterade att jag har på tok för lite ubåtsrelaterade WWII-pinaler hemma. Vad har ni för tips på bra

a) Böcker (inte skönlitteratur)

b) Filmer

c) Spel (väntar ivrigt på Steel Wolves).
VARFÖR FUNGERAR DET INTE NÄR JAG GÖR [url= SOM FUNGERAR FÖR ALLA ANDRA OCH BRUKADE FUNKA FÖRR I TIDEN???  :evil:
Ta bort url-ändelsen från länken så kommer ni till spelsidan.
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Ja jag har ett band på 5-6 böcker av uppslagstyp. Blair heter han som skrivit det tror jag.

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Ja jag har ett band på 5-6 böcker av uppslagstyp. Blair heter han som skrivit det tror jag.

Har sett dem, De verkar vara på skalan "kl. 12:38 gick Fritz i U37 på toaletten". Lite väl mastigt...

Klas Malmström

Citat från: "BigPapaBear"De verkar vara på skalan "kl. 12:38 gick Fritz i U37 på toaletten". Lite väl mastigt...
Hm, förhoppningsvis är dom inte mer detaljerade än så i alla fall.  :lol:
Klas Malmström
Linköping

sfclinken

Okej, väl medveten om din allergi mot datorspel men.....När jag läste din tråd så blev jag ju bara så sugen på att plocka fram den gamla Amigan och.....

SILENT SERVICE!!!!!!!!!! Aaaah, goosebumps. Världshistoriens bästa ubåtsspel. Bäst skepparkänsla, bäst klaustrofobi noja, bäst allt....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Jag minns fortfarande hur förvånad jag var över att det bara krävdes en person för att styra en ubåt...

magnus lindström

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "magnus lindström"Ja jag har ett band på 5-6 böcker av uppslagstyp. Blair heter han som skrivit det tror jag.

Har sett dem, De verkar vara på skalan "kl. 12:38 gick Fritz i U37 på toaletten". Lite väl mastigt...

Nejnejnej

kl. 12:28 var det

Tryggve

Citat från: "BigPapaBear"Satt precis och stormös framför Das Boot - director's cut. Konstaterade att jag har på tok för lite ubåtsrelaterade WWII-pinaler hemma. Vad har ni för tips på bra

a) Böcker (inte skönlitteratur)
Jag tycker personligen att boken "Havsvargar. Ubåtar och ubåtskrig i Östersjön" av Per Olof Ekman är en mycket bra bok. Men den är inte begränsad till WW2, utan täcker båda världskrigens ubåtsverksamhet i Östersjön. Vet inte om det diskvalificerar den. :-)

BigPapaBear

Citat från: "Tryggve"Jag tycker personligen att boken "Havsvargar. Ubåtar och ubåtskrig i Östersjön" av Per Olof Ekman är en mycket bra bok. Men den är inte begränsad till WW2, utan täcker båda världskrigens ubåtsverksamhet i Östersjön. Vet inte om det diskvalificerar den. :-)

Den är inte diskad. Tack för tipset!

bambaladam

Har tankat ned filmen (ja jag har enorma hål i min allmänbildning) på din och Anders stränga inrådan nu. Ska kika i helgen kanske.

BigPapaBear

Har hittat den ultimata sajten för allt ubåtsrelaterat (WWII) man någonsin kan behöva!!!

http://www.uboat.net/

Nätet är fantastiskt!

A F

Citat från: "bambaladam"Har tankat ned filmen (ja jag har enorma hål i min allmänbildning) på din och Anders stränga inrådan nu. Ska kika i helgen kanske.

Du kommer att vakna på natten och skirka "beide maschinen!!!!"

Strv102r

Eller " Alle männer voraus!" Eller "Ruhe, Männer, ruhe..." Eller bäst av allt: "Wasserbombe!"
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

"Gute Leute muß man haben." Den största militära sanningen avfyrad i en krigsfilm.

Annars är som sagt WASSERBOMBER skitkul.

Rapax

Boktipset:
Shinano! av Josef F Enright.
Befälhavaren över USS Archerfish berättar hur han med fyra torpeder sänkte det största örlogsfartyg som nånsin sänkts. Motståndarsidan är också skildrad med hjälp av överlevande japanska underbefäls berättelser.

Datorspel:
Måste hålla med om att Silent Service II är bland de bästa krigsspel som finns att få på datorn.
Det är dags att förinta jorden.