Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BernadotteOnline

Skyltsöndagsbojkott i Lund = krigsspelande

Startat av BernadotteOnline, 18 november 2007 kl. 18:36:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Finns det någon som kan tänka sig att bojkotta skyltsöndagen för lite lir?
Bjuder på pepparkakor om du insisterar!

BernadotteOnline

#1
Kul Andreas att du kanske kan!

Någon mer som är sugen på GBII i Lund på söndag?
(Jo, det är skyltsöndag en vecka för tidigt!)

BigPapaBear

#2
Vad är en skyltsöndag?  :?
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

#3
Citat från: "BigPapaBear"Vad är en skyltsöndag?  :?

Vet inte om du är ironisk, men jag chansar....
Dagen då du blir ombedd att lämna iväg ditt kreditkort för att alla butiker i din stad bestämt att NU skall julinköpen påbörjas.

Doomfarer

#4
Är det nu på söndag eller?

Edit: Den 25:e alltså.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BernadotteOnline

#5
Citat från: "Doomfarer"Är det nu på söndag eller?

Edit: Den 25:e alltså.

Känns plånboken tunn redan?
I Lund - JA tyvärr!

Därför erbjöd jag att spara lite penger genom att spela istället.
Billigare på kort sikt.

Doomfarer

#6
Verkar som jag kan.  :up:

Vilken tid är det som gäller? Personligen tycker jag samma upplägg som sist funkade bra. Vi käkar lunch hemma och sedan träffas vi mätta, glada och kaffesugna kl 12.30.

Vilket spel? Tänkte ni dra ned mig i OCS träsket eller?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BernadotteOnline

#7
Citat från: "Doomfarer"Verkar som jag kan.  :up:

Vilken tid är det som gäller? Personligen tycker jag samma upplägg som sist funkade bra. Vi käkar lunch hemma och sedan träffas vi mätta, glada och kaffesugna kl 12.30.

Vilket spel? Tänkte ni dra ned mig i OCS träsket eller?


JA! GB!

Men vi startar nog tidigare. kl 10.00 var min plan eftersom jag inte kan efter 1800.

Rydfalk

#8
Skyltsöndag... Bah, nymodigheter och humbug! Det är ju domsöndagen för böveln. Söndagen när domedagsbasunerna ska eka över nejden och kreti och pleti ska huka sig i kyrkbänkarna inför prelaternas svavelregn.

Kort sagt är det en helg som är som gjord för krigsspel! Har haft den som spelhelg i åratal här i Linköping.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

#9
10 funkar för mig. Hoppas att jag vaknar bara! 8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

#10
Ok, pga barn lär jag vara vaken kl 10. Var och varför?

GB? Hinner vi mer än sätta upp spelet eller?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

#11
...finns ju små (eller i alla fall mindre) scenarier... Man kanske kan spela något annat också, vad vet jag? Fast när jag spelade GBII i helgen fick jag blodad tand... Johan sätter du upp ett scenario i förväg eller?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

#12
Hmm... måste medge att jag inte är mycket för monsterspel, men får väl dyka upp ett tag och kolla på den heliga graalen (läs OCS) i alla fall.

Finns det inget roligt vi kan spela istället? ;)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BernadotteOnline

#13
Citat från: "Andreas Lundin"...finns ju små (eller i alla fall mindre) scenarier... Man kanske kan spela något annat också, vad vet jag? Fast när jag spelade GBII i helgen fick jag blodad tand... Johan sätter du upp ett scenario i förväg eller?

Javisst, nu när Paul har "böjt" sig.....
Uppställning sker under lördagen.

BernadotteOnline

#14
Önskas något speciellt scenario?

/Johan