Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lund Wargame Forum under jul och nyårshelgen?

Startat av Andreas Lundin, 18 december 2007 kl. 14:28:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Tänkte sätta upp ett parti av Struggle For Europe i helgerna. Hinner väl kanske inte så långt i kriget, men om man startar något intressant år, säg 1942, så händer det tillräckligt mycket för att det skall vara intressant. Man kan också tänka sig en start 1939 och se hur långt man kommer...

Intresserade anmäler sig genom att pm:a mig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Tänkte sätta upp ett parti av Struggle For Europe i helgerna. Hinner väl kanske inte så långt i kriget, men om man startar något intressant år, säg 1942, så händer det tillräckligt mycket för att det skall vara intressant. Man kan också tänka sig en start 1939 och se hur långt man kommer...

Intresserade anmäler sig genom att pm:a mig.

Finns det 1942-scenario till hela Europakampanjen?  :?  Designern sa nej har jag för mig... Tror bara det finns 1939.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Ja, så var det visst (har bläddrat igenom skiten nu)... Attan!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BernadotteOnline

Är du i stan? Eller har ni flytt fältet? Game on 27de?

Andreas Lundin

Jomenvisst! Det blir spel imorgin! Struggle for Europe-serien tänkte vi ge oss i kast med hos Håkan. Vi börjar lite sådär klring 12-snåret eftersom Håkan hade lite betsyr på förmiddan. Du är mer än välkommen att joina! Ring mig.

Andreas Lundin

Rapport från Struggle for Europe:

Vi sparkade igång hela superkampanjen (fullt medvetna om att vi inte skulle kunna spela så himla långt, men det är kul att se hela skiten uppsatt åtminstone en gång i liviet).

Allt rullade på bra för Tysken som snabt nedgjorde allt motstånd i Polen (utom just Warzawa). Warazawa föll först i oktober '39 efter en tids belägring. Tysken anade inte att det skulle vara så segt att invadera Polen, men hela operationen gick hyfsat ändå, utan större tyska förluster. Mer problematiskt var det att ha koll på flottor, flyg och arméstridskrafter på fler fronter samt att man dessutom skall föra ett strategiskt krig. Vi insåg rätt snabbt att man minst måste vara 4 personer för att spela kampanjen. det blev helt enkelt för mycket att hålla reda på för en ensam person på varje sida.

Vi hann inte längre än till januari 1940 förrns ödet slog till och gav mig vinterkräksjukan och där var jag borta minst en halv vecka... Vi plockade ned eländet i helgen och jag kan nog för min del ärligt säga att jag är rätt så "färdig" när det gäller detta spel nu. Nu vill jag nog ägna mig åt nåt sjysst OCS-spel om jag promt skall spela ett monster...

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"och jag kan nog för min del ärligt säga att jag är rätt så "färdig" när det gäller detta spel nu. Nu vill jag nog ägna mig åt nåt sjysst OCS-spel om jag promt skall spela ett monster...

Guds hand?  :D
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"ödet slog till och gav mig...

Tacka min treåring för dom virusarna!!   Knäckte oss båda!