Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Okänt spel om Medelhavet?

Startat av BernadotteOnline, 20 november 2007 kl. 22:51:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Vad är detta för spel`?

The Mediterranean Campaign

Vi har ju haft lite diskussioner om kampanjen i Medelhavet i flera trådar. Känner någon Japan-kännare till denna titel?
Såldes dyrt, men pengar är en kass måttstock för ett spels förtjänster!

Jezjov

Det har samma box art som detta spel:

http://www.boardgamegeek.com/game/5039

Vet inte om det kan hjälpa...

ulve

Citat från: "Jezjov"Det har samma box art som detta spel:

Jag har det spelet (inget vidare för övrigt) men det är då i stort sett bara nordafrika, inget annat som jag minns det. Dock 8 år sen jag spelade sist och jag minns inte vad jag åt till frukost så....

jerry

Citat från: "BernadotteOnline"Vad är detta för spel`?

Vi har ju haft lite diskussioner om kampanjen i Medelhavet i flera trådar. Känner någon Japan-kännare till denna titel?

Plockade upp mitt eget ex igårkväll o skulle sätta upp det för att se om det känns fräscht.

Vill minnas att det är rörligt o väldigt mycket random, man betalar poäng för att få stoppa action chits i en kopp, som sedan dras o talar om vilken division som får aktiveras.
Minns att det inte var så där tilltalande, men jag har som så många andra spel, endast testat ett antal rundor o aldrig mot en motståndare.

Dock kändes det för intressant för att säljas.

Får se vilken kväll jag får i gång det.
Blev avbruten av att se över min svenska - översättning till ASL-sequence of play ?!
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

BernadotteOnline

Citat från: "Jezjov"Det har samma box art som detta spel:

Jag har inte sett någon av dessa båda spel, en kaninte hitta någon referens till att Hobby Japan skulle ha omtryckt GMTs spel.

Recensionerna ovan ser ite lysande ut.

BernadotteOnline

Citat från: "jerry"
Citat från: "BernadotteOnline"Vad är detta för spel`?

Vill minnas att det är rörligt o väldigt mycket random

Dock kändes det för intressant för att säljas.

En känd blipp-spelarsjuka -    spel-separationsångest?

Tråkigt att höra. Verkar svårt att få till land och sjöstiderna så att det ger en helhetsförståelse för denna front.

BigPapaBear

Tog mig inte tid att titta på länken förrän nu...

Har haft spelet - sålde det (eller gav bort det...). Det var helt ok när man inte visste bättre. Vad jag minns var det fullt av Richard Berg-logik som bara en mor kan älska. En rad tryckfel och enheter som inte följde med spelet (vilket väl inte är så mycket att oja sig om jämfört med Great War in Europe Deluxe). Vill du spela Afrika finns det många spel som är mycket bättre.

..men det var läääänge sedan jag spelade det. Det var innan jag blev krigsspelare "på riktigt".
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"Tog mig inte tid att titta på länken förrän nu...

Har haft spelet - sålde det (eller gav bort det...). Det var helt ok när man inte visste bättre. Vad jag minns var det fullt av Richard Berg-logik som bara en mor kan älska. En rad tryckfel och enheter som inte följde med spelet (vilket väl inte är så mycket att oja sig om jämfört med Great War in Europe Deluxe). Vill du spela Afrika finns det många spel som är mycket bättre.

..men det var läääänge sedan jag spelade det. Det var innan jag blev krigsspelare "på riktigt".

Nej inte intresserad!
MEst nyfiken på vad som driver folk på t.ex Ebay att slänga sina pengar på helt idiotiska samlarprylar eller likande.
Också intresserad av vilka spel och tilverkare somproducerat något kring vissa teman.

(Trist att du inte är nöjd med GWiE DLX, men vi tar det på den tråden!)