Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Eisenbach Gap

Startat av Andreas Johnson, 22 november 2007 kl. 16:13:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Micke G

Å Fan! Eftersom min spelbudget är lika åtstramad som Försvarets så kanske jag ska lägga stålarna på något annat spel, men vad?

A F

Citat från: "Andreas Lundin"men vad som är fel är att L'nL-publishing inte ritat ut någon centerpunkt i hexene

Man överkompenserar för JÄTTEDOTTARNA i LnL.

BigPapaBear

Citat från: "Micke G"Å Fan! Eftersom min spelbudget är lika åtstramad som Försvarets så kanske jag ska lägga stålarna på något annat spel, men vad?

Vad som helst av Mark Simmonitch blir mitt tips.
En mycket bitter liten man.

Andreas Johnson

Var oxå lite sugen på Eisenbach men nu svalnade intresset. Nåt alternativ på den nivån med WWIII-tema och som inte är out of print finns väl tyvärr inte?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Fredrik H

Det är väl inte så många spel som är i tryck, å andra sidan så brukar WWIII-spelen inte vara dyra begagnade. Jag köpte tre-fyra operationella spel på det temat förra året och inget kostade mer än 15 dollar vill jag minnas. WEG:s Air & Armor kan jag verkligen rekommendera, men det är iofs kompanier och uppåt. Annars är det ju Assault-serien som känns närmast Eisenbach. Om det är lätt att få tag på törs jag inte uttala mig om. Jag vet inte vilket som är märkligast, att jag vill spela spel om hur det kunde ha gått om det blivit ett tredje världkrig eller att folk faktiskt trycker såna spel.. :shock:  :D

A F

Citat från: "Fredrik Hornegård"Annars är det ju Assault-serien som känns närmast Eisenbach.

Den är ju inte så kul.

Elias Nordling

Tycker World At War är ett kul litet spel som fångar känslan riktigt bra med så få regler.

Är själv en smula allergisk mot "hinkar med tärningar" och "slå sexor för att träffa", me n här känns det som om man klurat litet på sannolikheterna och använt det på ett bra sätt för att slippa tabeller.

Absolut inget hardcore-lir, men kul och fartfullt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

CiteraAbsolut inget hardcore-lir, men kul och fartfullt.

Precis. Men då kan man ju (i min bok) lika gärna spela Fia med knuff. Men jag skall ge spelet en till chans i helgen, så får vi se. Skall spela sista scenariot, där är kanske manöverutrymmet och möjligheterna lite större.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Rydfalk

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraAbsolut inget hardcore-lir, men kul och fartfullt.

Precis. Men då kan man ju (i min bok) lika gärna spela Fia med knuff.

Fia?!? Kul - tja... Fartfullt - va?!? Du måste spela Fia med knuff med andra regler än vad vi gör...   :wink:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

CiteraAnnars är det ju Assault-serien som känns närmast Eisenbach.

Med de förväntningarna förstår jag att man blir besviken. En bättre jämförelse är First Battle-serien från samma företag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

Här återfinns forumets WaW: Operation Garbo-tråd.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

pelle

Visst provade några det här på Friendly Fire? AAR, kanske?

BigPapaBear

Citat från: "pelle"Visst provade några det här på Friendly Fire? AAR, kanske?

Anders Q(?) och Jonas J gjorde det. Vet inte om de någonsin besöker forumet (ser fram emot att bli positivt överraskad i den frågan).  :)

pelle

Aha. Jag har rätt så dålig koll på vilka som är vilka i verkligheten måste jag erkänna. Vi har pratat om att lägga till forum-namn och/eller avatarer på namnbrickorna till FF... Skulle kanske hjälpa lite.

BigPapaBear

Citat från: "pelle"Aha. Jag har rätt så dålig koll på vilka som är vilka i verkligheten måste jag erkänna. Vi har pratat om att lägga till forum-namn och/eller avatarer på namnbrickorna till FF... Skulle kanske hjälpa lite.

Bra idé!  :up:  Det är inte alltid helt enkelt.