Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

NES: The Killing Ground

Startat av butch, 12 april 2005 kl. 11:03:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Heja Jonas!

sfclinken

Så gick det med mitt försök att söka efter en tråd som behandlade ämnet....

Återigen då.

Jag upptäckte att jag gjort fel på britternas "divisional integrity". Tydligen ska man slå en tärning varje gång för att se om de kan tillgodoräkna sig det. Eller har jag fel?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

För övrigt hoppas jag Roger kan få upp lite bilder från helgens spelande...

:up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"Jag upptäckte att jag gjort fel på britternas "divisional integrity". Tydligen ska man slå en tärning varje gång för att se om de kan tillgodoräkna sig det. Eller har jag fel?

Nej, det stämmer. 50% chans.
En mycket bitter liten man.

Scipio

Nu kan man sätta igång att förhandsboka TKG expansionen!
http://www.carpatina.com/nes

Ska släppas i höst enligt NES.

http://talk.consimworld.com/WebX?14@120.OSnocgqH01N.10546218@.ee6edfc/2696
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Kanon! Ja, då vet man vad man skall göra nästa Lincon!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Nu har dom lagt upp mer information om Overlord-expansionen:
http://www.carpatina.com/nes/overlord_page2.html

och även bilder och information om komponenterna i expansionen:
http://www.carpatina.com/nes/ov_components.html

Nu har dom lagt upp regelversion 1.7, den version som ska publiceras tillsammans med expansionen.
http://www.carpatina.com/nes/KG%20Rules_1.7.pdf

silversixx

Har precis satt upp delar av det första scenariot på föreningen. Känner mig oerhört peppad!
Speciellt med den tilltänkta expansionen!

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Kanon! Ja, då vet man vad man skall göra nästa Lincon!  :)

Andreas,
Fick du någonsin spelat TKG i Lund eller blev det biljett till Stockholm?
Har intresse att ta upp detta efter sommaren.
Fortfarande på G, efter alla tvekande kommentarer under året.

Andreas Lundin

Jo, vi (jag och 3 till här på forumet) spelade TKG på Lincon. Mycket trevligt system, tror jag alla som spelade höll med om. Tro inte på de andra domedagsprofeterna!  

:P

Jag kan tänka mig att spela TKG igen, problemet är väl det gamla vanliga. PLATS. Jag har då inget ställe där det går att ha spelet uppställt en längre tid.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Jo, vi (jag och 3 till här på forumet) spelade TKG på Lincon. Mycket trevligt system, tror jag alla som spelade höll med om. Tro inte på de andra domedagsprofeterna!  

:P

Jag kan tänka mig att spela TKG igen, problemet är väl det gamla vanliga. PLATS. Jag har då inget ställe där det går att ha spelet uppställt en längre tid.

Mitt garage kan funka. Speciellt sommartid. Men som sagt, geografin kanske ställer till det....
GMY Peter

tinG

Beyond the Normandy beachhead
- A tinG AAR -

Bakgrund

Äntligen! Nu har vi startat ett parti TKG på Ylva i Göteborg. Efter nära tio timmars långsamt och systematiskt spelande/regelsnokande kom vi igenom halva (!!!)  :cry:  :shock: första rundan på standardscenariot "The Killing Ground - The Battle for Normandy".

Detta är alltså det korta (25 rundor) kampanjscenariot som börjar den 18:e juli. Detta är alltså efter att britterna intagit de norra delarna av Caen under Operation Charnwood. Amerikanerna står utanför Saint-Lô, som historiskt föll samma dag som Montgomery startade Operation Goodwood.

Spelarna

Tyskar
  • Heeresgruppe B: Morgan Johansson
  • Vakant
Allierade
  • 1. US Army: Alexander Fanni
  • 2. British Army: Jonas Multing
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Efter nära tio timmars långsamt och systematiskt spelande/regelsnokande kom vi igenom halva (!!!)  :cry:  :shock: första rundan på standardscenariot "The Killing Ground - The Battle for Normandy"

Känner igen fenomenet...
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Känner igen fenomenet...

Vissa storheter måste man nalkas med ödmjukhet och oändligt med tid.  :ultra:

Scipio

Kul att se att ni har kommit igång med detta fantastiska spel, ser fram mot lite bilder och AARs.  :)

Citat från: "tinG"Efter nära tio timmars långsamt och systematiskt spelande/regelsnokande kom vi igenom halva (!!!)  :cry:  :shock: första rundan på standardscenariot "The Killing Ground - The Battle for Normandy".

Tröskeln att komma igång är hög trots att systemet egentligen är tämligen enkelt, till och med så hög tydligen så att vissa har missat sina PMCs...   :P
Men misströsta inte, efter lite spelande så bör ni komma ner på 1-1,5 timmar per runda vilket gör TKG till ett relativt snabbspelat spel.