Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Någon annan som råkat ut för censur?

Startat av Daniel H, 6 december 2006 kl. 18:30:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "C-N"Jag har även för mig att de hade en SS-liknande logo också, men mitt minne räcker inte till riktigt.

Du tänker på Stockholms Spårvägar - "SS". Lustigt nog så heter den del av tyska SÄPO som handhar just sånt här nått som i stort sätt bara går att förkorta till "SS".

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Vill du verkligen röra till det så ska du se till att nästa års Pride-parad marcherar under ett rosa hakkors.

Det skulle bli en galet kul debatt! Undrar vad Göran Greider skulle säga?  :D
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Vill du verkligen röra till det så ska du se till att nästa års Pride-parad marcherar under ett rosa hakkors.

Det skulle bli en galet kul debatt! Undrar vad Göran Greider skulle säga?  :D

Grejder är nog kvar på den stenålder då C.H. Hemansson avfärdade bögeri som "ett överklassnöje". Kul så att man behöver syrgas. :lol:

Mats Frick

Citera"Både Stockholms stadion och Stockholms stadsbibliotek har hakkors bland sina dekorationer. Gamla ASEA-prylar som lok kan ha kvar deras särpräglade hakkorslogga också... :) Jag har även för mig att de hade en SS-liknande logo också, men mitt minne räcker inte till riktigt."

Jag tror du refererar till arabeskerna på SSB (sic.). De återfinns i många kulturer, bland annat inom buddismen och har inget att göra med misslyckade konstelever från Österrike med förvirrat tankegods  :wink:

Mats F.
Equal speed charlie london