Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

History of the Roman Empire (UGG)

Startat av Andreas Lundin, 31 januari 2008 kl. 11:52:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

HOTREnärmar sig färdigt-stadiet. Någon som har någon inside information om detta (vad det verkar) småtrevliga spel?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Har speltestat det.

Det var charmigt, enkelt och ganska snabbt. Tänk dig ett smidigt  och snabbt History of the world eller ett Britannia med lite kort. Inget superrevolutionerande, men underhållande. Gillar man "den sortens spel" blir man absolut inte missnöjd.
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "Andreas Lundin"HOTREnärmar sig färdigt-stadiet. Någon som har någon inside information om detta (vad det verkar) småtrevliga spel?

Har i stort sett gjort hela spelet utom illustrationerna. Vad vill du veta?

Andreas Lundin

Om du Anders tillverkat spelet är jag inte orolig.

Om du kommer till Lincon (vilket jag inte betvivlar), så skall jag se till att beställa ett ex av dig innan dess, för avhämtning på konventet (om det är färdigt till dess).

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"Har i stort sett gjort hela spelet utom illustrationerna.
Citat från: "UGG"Designer: Marco Broglia
Har du alltså börjat använda alias när du sysslar med mer suspekta aktiviteter eller finns det en spännande historia bakom det hela?  :insecure:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

Kan det bero på den skumma dunkla och föga utredda distionktionen mellan designer och developer?

:?

A F

Citat från: "Holmgren"Har du alltså börjat använda alias när du sysslar med mer suspekta aktiviteter eller finns det en spännande historia bakom det hela?  :insecure:

Kan ta den när det inte finns några bandspelare i närheten.

BernadotteOnline

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Holmgren"Har du alltså börjat använda alias när du sysslar med mer suspekta aktiviteter eller finns det en spännande historia bakom det hela?  :insecure:

Kan ta den när det inte finns några bandspelare i närheten.

Ingen hör dig skrika i cyberspace.

BigPapaBear

Haha! Tittade precis under "Playtesters" i regelboken.

...the Heavy Metal Chapter of the Swedish Bikini Team: Björn
Hansson, Patrik Livchitz, Mikael "Pollak" Hjelm and Henrik Blyvall.

Stort!  :D

Nu blev jag lite sugen på att prova spelet igen.  :up:
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Lite intresserad av spelet. Hur är speltiden? Och har de löst sista rundan problemet som fanns i HotW?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Asgard

Hej!

Införskaffade detta trevliga spel av herr Fager på ÅttCon i Falköping och har nu speltestat två gånger, plus att vi ska prova det lite bättre i våran spelförening.

+ Gillar spelidén, med byte av nationer (när det gäller barbarerna)
+ Romartiden (alltid intressant)
+ Snabbspelat och hyfsat enkla regler.

- De olika kingdoms/tribe-markörerna kunde liksom barbarmarkörerna varit unika med egna trupper på bilden.
-Dessutom finns vissa regler som jag inte gillar och vi kommer att spela utan dessa.

Förbättringar/Husregler till History of the Roman Empire

-Ingen Auto-Victory
-Legionerna får fritt röra sig i sin movement phase, inte bara de nya legionerna

Tror det var alles.

Betyg 4 av 6

Kolla in UGG, där finns även living rules för HotRE
http://www.ugg.de/

MVH Anders