Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Slaget om Blodsgläntan

Startat av pelle, 7 november 2007 kl. 12:34:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Nästan 20 år efter att jag köpte Sinkadus nummer 16(?) med "Slaget om Blodsgläntan - konfliktspel i Ereb Altor", provspelade jag det för första gången i går. De knappa två sidorna med regler var något kortfattade och utelämnade en del viktiga detaljer, så vi fick hitta på en del egna regler. Det var till exempel oklart vilka enheter som måste/får delta i ett anfall (någon  variant av "man måste anfalla alla inom ZOC", men detaljerna saknades). Vi spelade säkert helt fel, men det var underhållande ändå. Jag förlorade som anfallande svartfolkspelare, eftersom jag till slut bara hade 24 enheter kvar. Min motståndare vann genom att sista dragen skicka fram vågor med kamikaze-alver.  :evil: Jag tror att jag hade kunnat vinna om jag inte hade offrat nästan alla svartalfer i onödiga anfall första draget. Egentligen var det nog kört efter de förlusterna.

Stämmer det ungefär med andras erfarenheter?

EvilSpook

Har bara spelat det en gång för 10-15 år sen. och har ett svagt minne av att det var ruskigt obalanserat.

Känns inte som jag kommer sätta upp det igen. Vill minnas att det var ett ovanligt skojigt Sinkadusnummer dock.

//EvilSpook

pelle

Jo, en match till blir det i alla fall för jag ska ha revansch, men sen blir det nog arkivering.

Jag tror också det var ett bra nummer, och inte bara omslagsbilden.
 :o omg

och oj:
http://www.tradera.com/Sinkadus_nummer_ ... n-50940216

Andreas Johnson

Blodsgläntan.... har jag ligger hemma hos föräldrarna nånstans, var ett tag sen om man säger så...
Antikvärde?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov