Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

War of the Ring

Startat av Scipio, 30 november 2004 kl. 13:44:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Jo
Ett mycket trevligt spel, men orkar man verkligen måla mer än en färgglad ring på figurbasen? Jag somnar efter att ha målat en halv gubbe...
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "Tommy Röhs"Också skönt att veta att jag inte är ensam i min galenskap  :D

Om det tröstar dig så skulle jag genast börja måla figurerna. Om jag köpte spelet, alltså.

Delirium

Nä, var inte världens roligaste målningsäventyr. Har bara gjort mina halvvägs men jag orkar inte mer, Warhammer kom emellan.  :P
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tinG

Hejsan..

sitter mitt i ett parti, mitt första som regelboksansvarig!!!!

Funderar över en sak som jag har svårt att finna svar om i regelboken/FAQ:en:
Vid Army Action kan Leaders och/eller Companions/Minions följa med en arme eller måste armeer med dessa typer av "individer" flyttas med en Character Action?

Snabbt svar belönas med.... med...  med en kram från min 1-åriga dotter!  :thumb:

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Hejsan..

Vid Army Action kan Leaders och/eller Companions/Minions följa med en arme eller måste armeer med dessa typer av "individer" flyttas med en Character Action?

Snabbt svar belönas med.... med...  med en kram från min 1-åriga dotter!  :thumb:

/Jonas

Jag har inte regelboken framför mig, men jag är ganska så säker på att de kan flytta med armén. Så har vi alltid kört...
Ser fram emot kramen. Kan ta den när hon är 18 i värsta fall...  :P

tinG

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "tinG"Hejsan..

/Jonas

Jag har inte regelboken framför mig, men jag är ganska så säker på att de kan flytta med armén. Så har vi alltid kört...
Ser fram emot kramen. Kan ta den när hon är 18 i värsta fall...  :P

Tack,  det var väl så vi avgjorde (consensusbeslut) det tillslut. Spelet avgjordes slutligen kl 02:30 **gääääsp** med att Frodo hystade ner Ringen där den hör hemma!

Vi körde trespelar varianten med undertecknad på den segrande sidan. Skyggarmerna intog Gondor och Boromir dog på Minas Thirit's (sp?) murar då Strider (deklarerade sig som Aragorn) hann aldrig undsätta staden trots en framgångsrik marsch till Pelegir. Häxkungen fortsatte sedan långsamt mot Rohan och intog Edoras men då hade Enterna readan krossat Isengard och Rohan's arme starkt förskansat sig i Helm's Deep.

Sauron tog 3 VP's
Sauroman + Sauron Allies 3 VP's
Free West 2 VP's

/Jonas

ps. Nähä du du var inte snabb nog för stjärnpriset! Men vänta nu.... min frånskilda moster (ålder 73½ skulle säkert dela med sig...
 :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Doomfarer

Haha!

Lyckades precis införskaffa ett målat WotR. Nu skall det spelas.  :D

Testade spelet när det kom ut och tyckte väl det var sådär, men med målade figurer måste det bli bättre.

Behöver man expansionen eller? Tillför den något till grundspelet eller är den bara till för de där slagen?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

CiteraNu skall det spelas.

Som vanligt är det bara att höra av sig... :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Doomfarer"Testade spelet när det kom ut och tyckte väl det var sådär, men med målade figurer måste det bli bättre.

Behöver man expansionen eller? Tillför den något till grundspelet eller är den bara till för de där slagen?

Precis som det är en absolut regel att större kartor och fler blippar automatiskt gör krigsspel bättre, kommer färgen på dina orcher att lyfta WotR...   :? :D

Expansionen är trevlig för att piffa upp grundspelet. De enskilda slagen (enskilda spel) är däremot bara skräp i min bok. Drar ned betyget.

Doomfarer

Även om det låter löjligt så är det mycket trevligare att spela med målade gubbar, höjer klart spelvärdet. Dessutom kan man faktiskt se vilka gubbar som är vilka nu vilket snabbar upp spelet nämnvärt. :)

Har beställt expansionen nu, är man komplettist så är man.

Kan du utveckla hur expansionen piffar upp?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "Doomfarer"Kan du utveckla hur expansionen piffar upp?

Var länge sedan jag spelade men de nya enheterna/figurerna kändes "naturliga" och lade till lite mysig krom utan att tynga ned spelet.

Doomfarer

Jag har nu spelat spelet med expansion ett antal gånger och jag gillar det skarpt. Spelet är grymt snyggt (i alla fall mitt målade set) vilket löjligt nog gör spelet minst 50% bättre. Kan vara lite långt ibland men två spel utvecklar sig aldrig likadant vilket är ett stort plus.

Spelade med Andreas igår och lyckades vinna som FP genom att ta de två onda städerna (Angmar och Harad) samt Umbar vilket jag aldrig sett hända tidigare. Kul! Extra kul då jag förklarade för Andreas innan spelet att den onda staden nere i söder var helt meningslös då man aldrig kunde komma dit som god.
 :D
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Andreas Lundin

CiteraExtra kul då jag förklarade för Andreas innan spelet att den onda staden nere i söder var helt meningslös då man aldrig kunde komma dit som god.
'

...vilket fick till följd att jag bevakade den delen lite dåligt. Bra meta-spelat Paul!  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Yokiboy

Jag hade tänkt köpa spelet, men jag saknar motståndare. Jag känner inga krigsspelsfanatiker tyvärr och skulle sällan få chansen att spela War of the Ring.

BigPapaBear

Citat från: "Yokiboy"Jag hade tänkt köpa spelet, men jag saknar motståndare. Jag känner inga krigsspelsfanatiker tyvärr och skulle sällan få chansen att spela War of the Ring.

Det finns väl spelföreningar i Södertälje? Skrik till på Sveroks forum eller liknande. Alternativt tar du pendeln till Stockholm så är problemet löst.