Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2008

Startat av Mattias Rönnblom, 12 februari 2008 kl. 00:22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Jag ställer upp på det där med Musket & Pike!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Jag ställer upp på det där med Musket & Pike!

Jag skulle också kunna tänka mig detta.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "Andreas Lundin"Jag ställer upp på det där med Musket & Pike!

Jag skulle också kunna tänka mig detta.

Å vips så var vi fyra! Två spel uppställda bredvid varandra = snabba svar på regelfrågor och ett härligt hallabaloo! Mycket peka, gapa, skratta och säga "ajajaj!".  :up: Blir vi kanske ännu fler längre fram? Det är ju trots allt ett tag kvar till konventet...

Låt oss kalla det för en mild preliminärbokning.  :up:
En mycket bitter liten man.

Strv102r

M&P! Om jag bara kan komma så är det något för mig. Jag har alla spelen i serien men har inte kommit igång än. Min motspelare föredrar VK2.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Om jag bara kan komma så är det något för mig.

Klart du kan! Ett halvår innan brukar klassas som bra framförhållning. Det är dax att börja blidka regeringen. En shoppingweekend i Paris, kanske?  :D

bambaladam

Sånt jag kan tänka mig:

Kasserine/Roads to Leningrad
Combat Commander-turnering
1914 TitE - mindre scenario
Burning Blue
M & P (har This Accursed Civil War)
TCS
OCS
Devil's Cauldron
Here I Stand verkar kul

Kanske hellre flera mindre spel än ett stort för min del

Finns det intresse för en CC-turnering (6 pers minst kanske) så kan jag tänka mig att arrangera den under förutsättning att jag även får delta.

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Kasserine

Mumma. Helt klart en kandidat.  :up:

Visst borde man hinna både M&P och Kasserine?  :?

Så många spel, så lite tid...

Andreas Lundin

Jag blidkar 2:a 1/2:en med shopingresor och genom att fira julafton med svågern i norra Själland!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Kristian

Vad tror herrarna om TKG/Overlord på Lincon nu när det blev OCS istället på Galore.

BernadotteOnline

Citat från: "Kristian"Vad tror herrarna om TKG/Overlord på Lincon nu när det blev OCS istället på Galore.

Det vore jag intresserad av.
OBS! Det finns en länk för LinCon. Posta meddelandet även där!

Kristian

Ojdå postade i fel folder men alla läser väl allt ändå :)

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Har jag tröttnat på OCS (knappast, men jag kanske känner att jag får spela tillräckligt på hemmaplan) funderar jag på att sparka liv i Musket & Pikes-serien igen... Tål att tänkas på.
Oj, chansen att spela spel på nåt av krigsspels-arrengemangen som inte är: Gamers, WW2 och att det är ett tvåmannalir och inte som det verkar vara av någon anledning nu för tiden på krigsspelskonventen, att det bara går att spela sånt som det går att få med så många spelare som möjligt med i ett och samma spel för annars går det inte att spela.  Wow. Dessutom att det är ett kul spel också!
Jag skulle gärna få möjlighet och lira lite mer M&P!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

M&P , intressant, Hinner de få ut Lund som playtest??

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Oj, chansen att spela spel på nåt av krigsspels-arrengemangen som inte är: Gamers, WW2 och att det är ett tvåmannalir och inte som det verkar vara av någon anledning nu för tiden på krigsspelskonventen, att det bara går att spela sånt som det går att få med så många spelare som möjligt med i ett och samma spel för annars går det inte att spela.  Wow.

Roger, är du bitter?  :lol:

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Scipio"Oj, chansen att spela spel på nåt av krigsspels-arrengemangen som inte är: Gamers, WW2 och att det är ett tvåmannalir och inte som det verkar vara av någon anledning nu för tiden på krigsspelskonventen, att det bara går att spela sånt som det går att få med så många spelare som möjligt med i ett och samma spel för annars går det inte att spela.  Wow.

Roger, är du bitter?  :lol:
Vad förväntar du dig egentligen av en gammal gnet?  ;)
"Randomization is too important to be left to chance"