Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet - GothCon 2008

Startat av Scipio, 19 februari 2008 kl. 11:22:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Holmgren

Citat från: "Elimää"Buhu varken min linContröja eller Fulltiltpokerkeps syntes ju på den bilden, undrar vad mina sponsorer ska säga nu  :ultra:
Misströsta inte! I pappersupplagan av GP var bilden inte lika hårt beskuren. Jag tog mig friheten att scanna den så att du har något att visa upp för dina krävande sponsorer...

Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Sa jag att det som vanligt var snyggast brudar i Gottickrummet?  :up:

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"Sa jag att det som vanligt var snyggast brudar i Gottickrummet?  :up:
Mycket snack och lite hockey - var är bilderna som bevisar ditt påstående?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

ulve

Vilket är miniatyrspelet som spelas på bilden?

Elimää

Det var hemmagjorda regler den som skrek-DU är DÖD högst vann :)

Det var ganska enkla regler som de hade satt ihop och byggde på ett slag D20 så lågt som möjligt för träff och samtidigt så gör man så mycket skada. 1-15 var träff och man ville slå så högt som möjligt utan att missa för då vart ju skadan mer, det fanns några modifikationer på slaget både för träff och skada.

Ordergivning
De försökte få det så nära riktig ordergivning. Man lade en plan innan slaget som fick vara tror jag högst 4 order. Dessa order visste mannarna om så man behövde inte slå något slag för ge gossarna nya raska order.

Jag måste ju bara få skryta lite och säga att mina T55or och infanteri inte behövde några andra order än de grundläggande -MARCH söder om skogen -Inta Byn -Inta Skogen -Förbered eldgivning Skogen -Inta objektet :) Jag hade räknat med att ta runt 80% förluster eftersom jag var köttmuren med T55or och massa infanteri, även förstärkt med infanteri och tross innan slaget. Även preplottade Artelleriet gick planenligt och även fast de lite gameigt stannade med sina infanteri 50m innan skogen när de dåg artelleriet slå ner där så hade jag preplottat artelleriet nästa runda på just det stället. Så det var riktigt roligt jag rågade dem också ifall de nu såg artellerielden i skogen om de inte ville dra sig lite mer tillbaka än 50m, men det ville de inte. Inom mig så hade jag fantastiskt kul och jag skrattade gott när elden nästa turn lades rakt över dem.  

Viggen hade 5% chans att komma in och på de tjugo rundor som slaget var så borde den ha kommit in två gånger. Men den kom in när vi fick in våran understödshelikopter och sköt ner den samt en gång till när den försökte prickskjuta vårat artelleri som hade slut på pratyhattar.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Elimää

Citat från: "Anders Fager"Sa jag att det som vanligt var snyggast brudar i Gottickrummet?  :up:

Jag tror inte det fanns några brudar i Gottickrummet, världen var helt enkelt en illusion.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

SebastianKalucza

Citat från: "Protoman"
Citat från: "f98alda"
Citat från: "Floxon T"Får för övrigt tacka Roger och Ander för förkylningen/influensan :( . Är helt utslagen men vad gör väl det efter en så lyckad helg  :D

Du är inte ensam. Jag sov praktiskt taget till tisdag lunch... (och hostar fortfarande sönder halsen med jämna mellanrum).

Men som sagt, det är smällar man får ta.

/Alexander

Jag har en förkylning utan dess like och jag tror det är Roger jag har att tacka för den också :P

Jag och Sara är förkylda också, imponerande virus dom bar på sig alltså.

Scipio

Citat från: "Floxon T"Får för övrigt tacka Roger och Anders för förkylningen/influensan :( . Är helt utslagen men vad gör väl det efter en så lyckad helg  :D
Gratulerar ifall det bara var den lilla fjutt-förkylning som jag nästan kommit över när GothCon började.
Värre var den monsterhistorien jag åkte på när jag kom hem på söndagen som skickade upp en feber på över 39 grader och som däckat mig i sängen i en veckas tid nu!   :(

Nånting oheligt måste ha läkt ut från Magic-salarna igen...
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Nånting oheligt måste ha läkt ut från Magic-salarna igen...

Eller så är det någon som hånglat med brudarna i Gottickrummet.   :up:

Scipio

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Scipio"Nånting oheligt måste ha läkt ut från Magic-salarna igen...

Eller så är det någon som hånglat med brudarna i Gottickrummet.   :up:
Är dom så farliga så får du sätta varningsettiketter på dom till nästa gång Anders.
"Randomization is too important to be left to chance"