Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hur många krigsspel har du?

Startat av BernadotteOnline, 24 januari 2008 kl. 18:29:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Citat från: "Elias Nordling"Vad är det för löjligt tak på 300+? Jag bröt precis 1000-krigsspelsvallen.

Lämna en stött kommentar tii P2P sajten...

Scipio

Citat från: "Doomfarer"Om man räknar icke krigsspel samt expansioner ligger jag på 642 spelade spel enligt BGG vid dags datum.
Ja räknar man inte krigsspel så åker ju 1000-spelsgränsen direkt...men det är väl ingen sport...   :?
"Randomization is too important to be left to chance"

dagon

CiteraLigger lite efter pga vilda år i åldern 19-28 då det i princip inte spelades brädspel annat än på konvent. Det är inte lätt att vara gammal avdankad rocker...

Känner igen det där...själv äger jag bara 42 spel - betyder det att jag  rockat ännu hårdare i min ungdom? 8)
För Kung och Fostervatten

Scipio

Citat från: "dagon"
CiteraLigger lite efter pga vilda år i åldern 19-28 då det i princip inte spelades brädspel annat än på konvent. Det är inte lätt att vara gammal avdankad rocker...

Känner igen det där...själv äger jag bara 42 spel - betyder det att jag  rockat ännu hårdare i min ungdom? 8)
Ja endera det...eller att du har supit bort spelen...
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "dagon"

Jag pratade om SPELADE spel. Allt från Monopol och uppåt. Jag äger färre än 42 spel...  :up:
En mycket bitter liten man.

A F

Kan man inte ränkna något lite mindre geekigt? Tjänade miljoner? Skjutna björnar? Nedlagda finska städerskor? Felparkeringar?

:up:

Doomfarer

För att klargöra. Jag har spelat 642 olika spel men jag äger inte mer än runt 200 spel.

Jag har inte nedlagt vare sig några björnar eller finländska städerskor.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

dagon

CiteraNedlagda finska städerskor?

Räknas nedlagda finska doktorander? Isf har jag en kill iom min kära flickvän.  :P

dagon

CiteraJa endera det...eller att du har supit bort spelen...

Möjligt...minns inte riktigt...

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"Ja räknar man inte krigsspel så åker ju 1000-spelsgränsen direkt...men det är väl ingen sport...   :?

SPORT??
   Min hustru kallar det ekonomisk harakiri !

Det är ju underbart med en hobby, där man måste vara arbetslös för att hinna spela, och direktör för att kunna köpa dem...

Strv102r

Ca 200 spel. Hälften spelade. Min (finska) fru kan inte gärna gnälla då hon är lika svårt ansatt men då av kläder och sånt. Igår köpte hon ett bälte för 1500...  :cry:
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

BernadotteOnline

Citat från: "Strv102r"Ca 200 spel. Hälften spelade. Min (finska) fru kan inte gärna gnälla då hon är lika svårt ansatt men då av kläder och sånt. Igår köpte hon ett bälte för 1500...  :cry:

Kanske skulle ta mig en finsk hustru?  :lol:

Strv102r

Första gången din kanske blivande finska hustru hälsar på dig kan det vara bra att köpa Finlandia och gömma alla knivar.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

pelle

krigssspel: 82
... varav spelade:  29