Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Skåne och skärtorsdagen

Startat av Andreas Lundin, 13 mars 2008 kl. 13:09:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Kamrater!

Eftersom jag inte kan åka på Gothcon i påsk så har jag med avund blängt på tråden där om vad som skall spelas si och vad som skall spelas så under denna tillställning.

Därför har jag funderat på om inte man skulle fixa något dylikt fast kortare. Ett 1,5 dagars arrangemang i min bostadsrättsföreningslokal till exempel!

Lokal: här klickar du

Förslag:

Eftersom jag lyckats med att förhandla mig till ledigt på skärtorsdagen, så...

På dymmelonsdagens afton inleder vi och avslutar cirka 24h senare på skärtorsdagen.

Vad sägs om det? Andra förslag? Kommenterer eller önskemål?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Ingen krigsspelsträff utan ett mangelrum!  :up:  :lol:
En mycket bitter liten man.

sfclinken

Mangel? Jag trodde det var en falskmyntarliga med en valspress.

Tyvärr gissar jag att skärtorsdagen kommer ägnas åt att frakta påskärringar till blåkulla samt diverse far/morföräldrar...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Har besök av familj hela påsken, så kan tyvärr inte heller.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

CiteraTyvärr gissar jag att skärtorsdagen kommer ägnas åt att frakta påskärringar till blåkulla

Hm... VEM ÄR du egentligen. Tyckte det osade svavel i närheten av dig!  :lol:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Hm... VEM ÄR du egentligen. Tyckte det osade svavel i närheten av dig!  :lol:

Jag är tuffingen du möter i slutet på Guitar Hero III...för att låsa upp bland annat Number of the Beast... 8)

//Hin Håle
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Jag försökte spela Guitar Hero III förra veckan... gick inget vidare kan jag säga... Men jag har iofs alltid haft problem med koordinationen. Jag har till exempel prövat gympa eller vad det heter - en gång. Livsfarligt för såna som mej!

Andreas Lundin

CiteraIngen krigsspelsträff utan ett mangelrum!

Precis!

Men seriöst: vem fan använder ett mangelrum 2008? Måste lägga förslag för föreningens styrelse att omedelbart göra om rummet till "hobby"-rum (dvs. MITT krigsspelsrum!). :P

f98alda

Citat från: "Andreas Lundin"Men seriöst: vem fan använder ett mangelrum 2008? Måste lägga förslag för föreningens styrelse att omedelbart göra om rummet till "hobby"-rum (dvs. MITT krigsspelsrum!). :P

Jag tror du skulle bli förvånad över hur mycket motstånd du kommer att stöta på, företrädesvis från gamla damer...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend