Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

A Victory Lost (MMP)

Startat av Mosse, 10 november 2006 kl. 10:17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Satt och lekte lite med mig själv igår och första intrycket är att det verkar vara svårt för tysken. Nu hade ryssen iofs lite tur med vilka commandon han drog men som Tysk skall man nog dra sig tillbaka så snabbt som möjligt till en början annars blir man bara krossad/omringad.

Mitt första intryck är också att det är djupare än vad man tror. Måste testa igen...
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Ett parti via VASSAL? :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Här är en till som provat och tycker att det var djupare och mer spännande än man kan vänta av att läsa reglerna. Det är det där sortens spel som du kan ta med till din kompis som inte läst reglerna, säga "förflyttning, zoc, attack, supply - det vanliga" och sedan ägna fem minuter åt aktiveringen så kan ni tuta och köra.

Situationen och aktiveringsmekanismen räcker gott för att görra det till ett riktigt rafflande spel utan att man behöver grusa ner maskineriet med reaktionsartillerifaser och liknande.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Johnson

Jag undrar om nån vet om reglerna till Victory Lost finns att ladda ned nånstans?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Doomfarer

Finns inte. MMP tror inte på Living Rules osv.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Johnson

OK, misstänkte att det var så.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Strv102r

Sitter och tittar på mitt ex. Snyggt spel utan tvekan. Funderar på att dra en omgång med min vanliga motspelare när vi fått undan det som ligger i pipelinen. Hur lång tid tar ett parti?
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.