Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet på LinCon 2008

Startat av BigPapaBear, 18 mars 2008 kl. 10:57:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Citat från: "Anders Fager"Det här verkar vettigt och ligget 1500 meter bort.

http://www.camping.se/templates/product ... rodId=2650

De lär ha gott om plats dessutom:
"Öppet Fullservice
 2008-06-20 - 2008-08-24"

A F

Balk. Måste kolla detta.  :oops:

A F

Kollat. Dom har öppet.  :up:  :up:  :up:

Andreas Lundin

Jag skulle inte säga att jag är orolig, men jag är lite brydd över att det i mitt tycke är lite för lite "tugg" om lincon. Det är nästan så jag undrar om det är värt att åka upp...

Kommer det folk?

Vilka kommer i sådana fall?

Vilka spel vill ni/har ni redan planerat att spela?

Stannar ni hela konventet?

Etc, etc...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

Jag räknar med att vara där hela konventet.

Kommer nog att spela lite Gå på, kanske Civ, gärna OCS/SCS, Pax Romana låter intressant. Vill helst inte boka in hela konventet i förväg utan uppskattar att kunna glida omkring och softspela. Ska jag spela nåt stort så är det väl nåt Case Blue-scenario (hint, hint). Tar nog med några mindre spel också.

Köttfest hos Fager räknar jag med.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BigPapaBear

Om någon ska spela spel mot Jocke rekomenderar jag att ni inte använder svarta nazisttärningar...  :wink:  (väldigt internt)
En mycket bitter liten man.

mib

Jag skall dit. Anländer torsdag fm, stannar till söndag em.

Jag har en del andra åtaganden under konventet, men tänkte försöka klämma in en del krigsspel också.

Jag tänkte ta med mig:
Downtown
Hammer of the Scots
Crusader Rex
Ardennes '44

Jag är riktigt sugen på att spela Downtown, som jag tyvärr inte har hunnit spela så mycket sedan jag köpte det. I övrigt kan jag tänka mig att prova det mesta.

Hur lång tid tar ett parti EF2?

mvh
Michael

thermopylai

Slitna, svarta nazisttärningar med mystisk tyngdpunkt kommer omedelbart att omhändertas för destruktion.

Björn, la du förresten märke till att de aldrig slog attrition-slag med de tärningarna?  :wink:

thermopylai

CiteraHur lång tid tar ett parti EF2?

4-6 h för ett 6 månaders-scenario.
30-50 h för hela kriget om inte tysken tar en autovictory.

BigPapaBear

Citat från: "thermopylai"Björn, la du förresten märke till att de aldrig slog attrition-slag med de tärningarna?  :wink:

Nej, jag var fullt upptagen med att leta efter den pansarkår som vi egentligen skulle ha haft på planen...  :wink:  :D

...å tebax till ämnet!  :oops:

Tommy Röhs

Ankommer redan på Onsdag kväll, tänker stanna tills konventet stänger på söndag   :D

Jag skulle vilja prova på Totaler Krieg

BigPapaBear

Citat från: "Tommy Röhs"Jag skulle vilja prova på Totaler Krieg

Speltid?

Scipio

Som den krigsspelsrums-junkie jag är så kommer jag också.

Tanken jag och Alexander hade var att köra Bulge-spelet Iron Tide vilket är det bästa Bulge-spelet med undantag för WaRII.
Det förutsätter dock att vi blir ivarjefall fyra spelare så intresserade får gärna höra av sig.

Som alternativ till det så har jag en trave med andra spel som jag skulle vilja rasta:

- Manoeuvre
- Triumph of Chaos
- TKG: Overlord
- FAB: Bulge
- St. Lo
- Waterloo: Fate of France
- Battlecry of Freedom
- Remember the Main
- Red Sun Rising
- Epic of the Peloponnesian War
- Monty's Gamble
- Third World War
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Undertecknad kommer också på LinCon, kommer att arrangera Micro Modernt (mer info om scenariot inom kort), men det blir inte i Krigsspelsrummet. Däremot hoppas jag kunna hinna spela något annat i rummet, men vårt Micro har inte blivit inpassat i schemat ännu så jag vet inte när jag kommer att vara tillgänglig.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Andreas Lundin

Jag spelar gärna mer Manouvre. Det var ett trevligt litet spel...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East