Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet på LinCon 2008

Startat av BigPapaBear, 18 mars 2008 kl. 10:57:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: "f98alda"
Citat från: "Scipio"Ingen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Om det inte blir något Iron Tide, så spelar jag givetvis gärna nåt annat. (Men planen är väl fortfarande att spela Iron Tide?)
Jo Iron Tide står högst upp på listan, men det kräver ivarjefall fyra spelare och det var inga som har nappat ännu så det är nog dags för att sätta upp en reservplan om man vill hinna läsa regler och veta vilka alternativ som kan plockas med.

Ett alternativ skulle kunna vara att satsa på att köra 10 dygns kampanjen om det dyker upp intresserade spelare på plats och inget annat större har påbörjats.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Jag har funderingar på Great War in Europe (deluxe). Är det görligt tro?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

Det är klart det blir fullt med folk och bra spel!

Jag funderar på att dyka upp på fredagen efter jobbet, hur dags nu det blir. Tyvärr troligen för kort tid för GWIE. Möjligen hoppa in och ta över någon sida på någon front då, om några andra redan har börjat tidigare.

To The Green Fields Beyond skulle jag nog helst spela, men tror inte att det går att hinna. Om någon tror att jag har fel och vill prova så kör vi. Jag har ett punchat och färdigsorterat, men ospelat, 2nd edition här.

Annars... TCS GD40 (fast inte så peppad för det), SCS Operation Michael (borde går att hinna... jag har för mig vi hann ungefär halva kampanjen på en dag).

Skulle föredra att bestämma något i förväg, så jag hinner förbereda mig mentalt och läsa regler, men annars är jag inte så orolig för att det inte ska gå att få ihop något kul på plats.

f98alda

Citat från: "Scipio"Blir det Iron Tide så blir det nog över ivarjefall två dagar skulle jag tro? Alexander?

Minst. Jag skulle gärna spela ett helt parti, om möjligt.
Men du har nog rätt i att om ingen nappar på det, så skulle det kanske bli lite väl tungt att köra på två spelare.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Andreas Lundin

Spel jag är sugen på att spela (om någon nappar):

- A Fatal Attraction: The Gallipoli Campaign (AtO)
- Ardennes '44 (GMT)
- ASL Starter Kit 1-3
- Day of the Chariot: Kadesh (AtO)
- Land Without End: The Barbarossa Campaign (DG)
- Look Away! (AtO)
- Pax Romana
- Second World War At Sea: Bomb Alley
- Tunisia

.. och om någon skulle vilja introducera mig CWB-serien, skulle det vara skoj oxå...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Scipio"Blir det Iron Tide så blir det nog över ivarjefall två dagar skulle jag tro? Alexander?

Minst. Jag skulle gärna spela ett helt parti, om möjligt.
Men du har nog rätt i att om ingen nappar på det, så skulle det kanske bli lite väl tungt att köra på två spelare.
Det ser mörkt ut att få igång nåt Iron Tide och inget annat monsterspel verkar vara på tapeten.
Jag satsar nog på att spela flera mindre spel istället.

Scipio

Citat från: "thermopylai"
CiteraIngen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Jag skulle kunna tänka mig Iron Tide, Triumph of Chaos eller Third World War, speciellt om det går att spela klart på en heldag (inte TWW, va?) och reglerna finns på nätet så jag kan läsa på i förväg. Tar det flera dagar behöver jag planera lite.
Vad sägs om att köra TWW: Battle for Germany en av dagarna?
Torsdag till exempel?

Scipio

Ok, nu är spelväskan packad.
För tillfället planerar jag ta med dessa om jag hinner läsa regler innan onsdag dvs:

- St. Lo
- Manoevre
- TWW: Battle for Germany.
- FAB: Bulge
- Beda Fomm
- Prague
- Bitter Victory
- Ruwiesat Ridge
- Remember the Main
- Red Sun Rising
- Across 5 Aprils

Ingen som tycke Waterloo: Fate of France verkar ballt? Skulle gärna ta med det isf.

Kolla upp spelen på: http://www.boardgamegeek.com/

Holmgren

Citat från: "Scipio"Torsdag till exempel?
Ni är medvetna om att LinCon, enligt deras hemsida, släpper in folk först från 18:00 på torsdagen?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Scipio

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Scipio"Torsdag till exempel?
Ni är medvetna om att LinCon, enligt deras hemsida, släpper in folk först från 18:00 på torsdagen?
Enligt LinCons hemsida på första sidan nästan längst upp:
Citera1-4 maj 2008 (smygstart 30/4 18.00).

30/4 är nu på onsdag...

Sluta nu och springa omkring och skrämma folk Holmgren...   ;)

Holmgren

Givetvis skrev jag så enbart i syfte att skrämmas! Det har ingenting alls att göra med att jag förväxlade onsdagen och torsdagen...

God Natt!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

f98alda

Citat från: "Scipio"Ok, nu är spelväskan packad.

Du tar inte ens med Iron Tide? (Finns ju alltid en chans att skaffa folk på plats)
Kan du ta med ett Shifting Sands så blir jag glad...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Scipio

Citat från: "Scipio"Ok, nu är spelväskan packad.

Du tar inte ens med Iron Tide? (Finns ju alltid en chans att skaffa folk på plats)
Kan du ta med ett Shifting Sands så blir jag glad...
Kan ta med IT ifall du vill. Men i och med att inga har nappat på flera veckor här så är jag skeptisk till att det går att få ihop två spelare till på plats som improviserat vill spela ett hel-konvents-spel.
Så det är bättre vi satsar på alternativen istället. Behöver ju titta på regler och planera vad som ska spelas och det är nästan dags att åka.

*Shifting Sand nedpackat*

f98alda

Citat från: "Scipio"Kan ta med IT ifall du vill. Men i och med att inga har nappat på flera veckor här så är jag skeptisk till att det går att få ihop två spelare till på plats som improviserat vill spela ett hel-konvents-spel.

Det gick ju fint på GothCon... men du har nog rätt i att det är bättre att satsa på annat. Skadar ju aldrig att försöka med Iron Tide dock.

Citera*Shifting Sand nedpackat*

Tackar.

/Alexander[/quote]
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Vi får se om vi kan få till ett Bitter Victory, Roger. Charmigt litet spel.  :up:
En mycket bitter liten man.