Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Startat av Andreas Lundin, 2 april 2008 kl. 13:33:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Måste man köpa sig en hyperbra kamera för att ta bra bilder? Känns inte som det är läge att inhandla en ny kamera och motivera för kärringen att inköpet gjordes "för att det blir bättre bilder när jag tar kort på mina spel"... :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Man behöver ingen bra kamera. Det räcker att den har möjlighet att skifta ISO-t med runt 200 plus eller minus samt att du har möjlighet att använda Tungstensinställningen för att få bort det gula.
1000:- max?

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Tungstensinställningen

Är det den som bestämmer hur mycket krut man ska lägga i den där blixtgrejen man håller ovanför huvudet, innan man kryper in under den svarta filten som hänger bak på kameran?  :?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jaha, ISO:t ....  :?  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Citat från: "Andreas Lundin"Måste man köpa sig en hyperbra kamera för att ta bra bilder? Känns inte som det är läge att inhandla en ny kamera och motivera för kärringen att inköpet gjordes "för att det blir bättre bilder när jag tar kort på mina spel"... :wink:

Utöver det knep Fanni nämner så är blixt från långt håll med kraftig inzoom också effektivt. Den största fienden till snygga spelkort är dock blänk i överläggsskivorna vilket kan vara svårt att komma från om man har armatur rakt över spelbordet.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"Jaha, ISO:t ....  :?  :insecure:
Hur mycket ljus du vill släppa in i bilden typ.

Holmgren

De här inläggen kommer ursprungligen från den här tråden.

Citat från: "Andreas Lundin"motivera för kärringen att
Dina möjligheter att få köpa en ny kamera lär knappast öka om hon hittar det här inlägget...  :P
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!