Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Clash of Monarchs

Startat av Doomfarer, 4 april 2008 kl. 19:36:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Ha!

Såg ni vem som just vann ett ex?

http://talk.consimworld.com/WebX?14@517 ... 2acb/23546

:)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BernadotteOnline

Grattis Paul!

Förstod inte riktigt vad ni hade gjort??

BigPapaBear

Grattis, Paul!

P-O (peojon) halkade in på listan också. Vi håller tummarna för dig att även ditt namn dras.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Är dessutom nyfiken som tusan på spelet. Card-driven multi-player brukar inte vara min påse. Here I Stand blev tyvärr en besvikelse, även om det hade enorm potential.

Någon som har det på P500 (eller rent av har speltestat det) och kan motivera varför jag också borde ha det?  :)

Napoleonic Wars eller Clash of Monarchs?
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Jag speltestar det så kommer få en speltestkopia också, tror dock jag skall byta ut ett av exen mot Prussia's Glory II eller nåt.

Spelet är ganska komplicerat för att vara ett CDG men funkar bra och är grymt coolt då det finns många onda trick i spelet vilket jag gillar.

En stor fördel med spelet är att det funkar bra på 2, 3 och 4 spelare.

Jämfört med HIS är CoM mer av ett krigsspel. Du har ledare, ett flertal truppsorter (infanteri, lätt infanteri, kavalleri, lätt kavalleri, artilleri och belägringsartilleri), olika terräng osv. Ledare aktiveras som i Hannibal eller Wilderness War, men man har alltid en extra fri förflyttning så man kan spela en event och ändå flytta runt lite trupper.

Det finns städer på kartan som ger VP och pengar som man sedan kan köpa nya trupper för, så går det bra får du fler trupper och kan slå hårdare. Inget mesande med lika för all här inte. :)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

totte30

Ganska komplicerat? Spelade två timmar ikväll med huvudvärk som följd... Finns det ett bra spel bakom alla tabeller & chrom? Nåja ska ge det ett nytt nästa vecka

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Delirium

CoM är ett spel man verkligen vill tycka om, men det är svårt. Tyvärr.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Doomfarer

Det har även sjunkit i betyg hos mig.

Funkar superfint när man spelar med designern som kan alla reglerna direkt förstås, men när man skall försöka sig på ett parti själv är det inte lika lätt. Lära ut reglerna är en sann mardröm.

Till mitt försvar skall sägas att jag verkligen försökte förenkla reglerna men Bob (designern) ville ha dem såhär komplicerade.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Delirium

Jag har börjat snegla på att ge det här ett nytt försök, jag gjorde trots allt ansträngningen att greppa reglerna och spelade det pbem ett par gånger med viss framgång så det går bevisligen att få ut något av det, det förtjänar nog en ny chans.

Någon annan som har nyare erfarenheter?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Nej men jag skulle gärna ge det fler chanser också, det finns mycket att gilla i det.
"Randomization is too important to be left to chance"