Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bataan! (Compass/GMT)

Startat av Strv102r, 25 juni 2008 kl. 22:29:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Detta spel som i grunden har samma system som Kasserine och det senare, då mer utvecklade, Roads to Leningrad behöver 23 mer förpliktelser för att nå 500. Kom igen! Bra system i en sällan belyst situation. :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Detta spel som i grunden har samma system som Kasserine och det senare, då mer utvecklade, Roads to Leningrad behöver 23 mer förpliktelser för att nå 500. Kom igen! Bra system i en sällan belyst situation. :up:

"Fel" krig för mig.

Hade det varit vilket slag som helst i Europa eller Nordafrika hade jag slagit till direkt. Det är ett bra system. Inte fantastiskt, men bra.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

...men det är onekligen en intressant situation. Hmm. Kanske, kanske, köpa.

Elias Nordling

Jag har spelat en eller ett par Bataan-spel, och finner situationen djupt oinspirerande av någon anledning. I teorin borde det vara intressant, men i praktiken är det bara en infanteristyrka som mal ner en annan under ganska monotona omständigheter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"I teorin borde det vara intressant, men i praktiken är det bara en infanteristyrka som mal ner en annan under ganska monotona omständigheter.

Tack Elias! Du stängde just plånboken som var på väg att öppnas.  :)

Tyvärr faller en hel del historiskt intressanta situationer platt när de översätts till spel. Men, prövas ska det i alla fall...

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"Jag har spelat en eller ett par Bataan-spel, och finner situationen djupt oinspirerande av någon anledning. I teorin borde det vara intressant, men i praktiken är det bara en infanteristyrka som mal ner en annan under ganska monotona omständigheter.

Låter som Operation Spark! Då beror det lite på hur intressant man lyckas göra det hela med spelsystem och annat. Jag gillar ju Roads to Leningrad hur mycket som helst så jag tänker ge det en chans.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Nu är det ju inte GMT som "äger" spelet längre, utan Compass. Kan moderator ändra i rubriken?

:insecure:

Någon som införskaffat?

Intryck?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Holmgren

Citat från: "Andreas Lundin"Nu är det ju inte GMT som "äger" spelet längre, utan Compass. Kan moderator ändra i rubriken?[
Bättre så?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!