Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vyer från Stonne

Startat av Strv102r, 5 april 2008 kl. 15:23:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Det var längs denna gata Kapten Billotte framryckte med sin Char 1b när han stötte på 13 tyska stridsvagnar som han alla nedkämpade. Och längre ner i vägkröken (U-svängen) slog han ut en Pv-pjäs och på rakan därefter en Pv-pjäs till.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Citat från: "jerry"Måste bara fråga dig som har en "hel del på fötterna"
Har länge (ända sedan jag började intressera mig för krigsspel om fall gul 1940) undrat lite mera exakt hur gick den tyska framryckningen till kan man ta reda på exakta vägar de kom åkandes på o hur i hela h....e gick det till har själv varit i ardennerna två ggr men det var ju 50 år efter , jag menar hur kan det ha sett ut vägarna måste varit helt knökfulla med trupp ,kan bara inte riktigt ta in hur det har sett ut.

Finns det riktigt detaljerade marscrutter för oss dödliga att kunna få ta del av ?

Trafikkaoset var enormt trots detaljstyrningen och kraftsamlingen till trafikreglering på vägen ram till MEUSE. XIX Pzkåren hade ont om artilleriam vid övergången av MEUSE i SEDAN då ambilarna satt fast i Ardennerna. Den liiteratur vi använt oss av då vi följt XIX Pz kåren genom ardennerna över MEUSE och sedan västerut, och 10Pzdiv samt GD vid  STONNE då de båda avdelats från XIX Pzkåren till XIV motoriserade kåren är främst Blitzkrieglegende. Med den boken kommer man mycket långt.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jerry

Citat från: "Strv102r"
Citat från: "jerry"Måste bara fråga dig som har en "hel del på fötterna"
Har länge (ända sedan jag började intressera mig för krigsspel om fall gul 1940) undrat lite mera exakt hur gick den tyska framryckningen till kan man ta reda på exakta vägar de kom åkandes på o hur i hela h....e gick det till har själv varit i ardennerna två ggr men det var ju 50 år efter , jag menar hur kan det ha sett ut vägarna måste varit helt knökfulla med trupp ,kan bara inte riktigt ta in hur det har sett ut.

Finns det riktigt detaljerade marscrutter för oss dödliga att kunna få ta del av ?

Trafikkaoset var enormt trots detaljstyrningen och kraftsamlingen till trafikreglering på vägen ram till MEUSE. XIX Pzkåren hade ont om artilleriam vid övergången av MEUSE i SEDAN då ambilarna satt fast i Ardennerna. Den liiteratur vi använt oss av då vi följt XIX Pz kåren genom ardennerna över MEUSE och sedan västerut, och 10Pzdiv samt GD vid  STONNE då de båda avdelats från XIX Pzkåren till XIV motoriserade kåren är främst Blitzkrieglegende. Med den boken kommer man mycket långt.

Tack , hittade den på "amazon books" nu skall vi bara se när jag köper den  :up:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Vvornth

Det är ju lite svårt att bara förseställa sig förutsättningarna från kartan. Men när man nu ser bilderna så inser man tydligt Stonne's strategiska vikt. Sannerligen inget myspys-objekt för GD att anfalla trots att det nu gick vägen.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Strv102r

Utsikten från "centrum" mot utfarten där vattentornet är och det håll fransosena kom från.

Elias Nordling

Själv lade jag just upp litet vyer från Eyafjallajökull, men eftersom det inte var särskilt krigsspelsrelaterat (En finsk F18 fick visst motorn demolerad när man skulle testa om det där med vulkanaskans skadlighet var en myt, mer krigsspel än så blir det inte) gjorde jag det på Facebook istället  8)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Och den bild från "centrum" i byn ner längs den tredje bygatan.

Elias Nordling

Terrängen vid Stonne, med skogsfyllda dalar och kullar med åkermark och byar, påminner faktiskt om Hurtgen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"