Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bilder från Friendly Fire 2008

Startat av BigPapaBear, 1 september 2008 kl. 22:14:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Åkaj!

Den här tråden är öppen för alla som vill publicera, kommentera och minnas ett förträffligt Friendly Fire. Om ni vill lägga upp bilder så försök att hålla ned storleken lite grann - så man slipper scrolla åt sidan för att se dem. I övrigt är det som valigt fritt fram. Likaså är det helt okej för Holmgren och Tobias att lägga upp bilderna (i alla fall mina) i krigsspel.se:s galleri (jag har dem i bättre upplösning, även om min kamera är usel).

Hoppas att jag inte blandar ihop några namn. Säg till i så fall.

Mycket nöje!
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Lite foton....

Mest spelen, mindre spelarna....

"Slöa åsnor att dra SP"

Största bordet till oss!

Anfall under sista konventstimmarna.

Raka vägen till Paris.

48 timmar på Sicilien.

A F

Ju mer jag ser Devil's Cauldron, ju mer imponerad blir jag av att Jan & P-O klarade tolv timma med de där hysteriska brickorna utan att behöva Haldol efteråt. Attans så fula de är. Tänk er dom på förra årets hit: Avalanches Verdun-karta.

BigPapaBear

Konventets början. Det var superhärligt att se folk droppa in allteftersom. Vissa tjuvstartade, andra kom lite sent. Alla var glada!

Fager smider lömska planer i OCS: Sicily (som sedan grusades av mina tappra amrisar!)  :D

Fler människor anländer, fler spel packas upp

Även arrangörerna (hjältarna) fick spela lite! Lite Market Garden i form av Devil's Cauldron stod på schemat.

Kiosken, vars utbud ökade allteftersom konventet gick. Mycket trevligt. Har jag nämnt hur förträfflig chilin var?

Inget krigsspelskonvent är komplett utan ett GG-shrine!

Roger förleder ungdomarna i lite Napoleonic Wars (oroa er inte, han spelade som vanligt S:t Lo lite senare)

Henrik och Micke Rosenqvist värmer upp med lite Hellas för att sedan ge sig i kast med OCS: Burma

Mattis britter landstiger på Sicilien. Fager satsade senare hårt på att trycka ut engelsmännen i vattnet, vilket lättade på trycket för mina jänkare.

Jan (Bambaladam) förbereder sig på att ta på sig den röda baskern och stövla mot Arnhem-bron. Holland 1944 var temat med stort T på årets FF. Två partier Devil's Cauldron...

...och ett parti Highway to the Reich II. P-O tittar intresserat på när Tommy, Anders och Jan Kristian krigar.

Les Autres - ett av många(!) ASL-rum. Notera att bilden är tagen på avstånd. Jag vågade mig inte närmare eftersom jag bara äger Starter Kit #1. :D

I 4.0-reglerna finns det ingen stacking limit för fartyg i OCS, vilket gör att det till havs kan se ganska roligt ut i det som är det minsta spelet i serien. Jämför med hur det ser ut på land.

Björn (Björne) och Tomas (skydiverx) tog sig an GMTs Men of Iron innan de satte tänderna i det eminenta Marne 1918: Friedensturm

Föga anade Multing vilket jokerkort hans bordsgranne skulle spela härnäst...

Multing tar på sig stora pedagoghatten och hjälper Jan och Jonas Jacobsson med att doppa tårna i ASL-pölen.

En bild som är fullständigt obegriplig för folk utanför hobbyn! Anders preppar blippar till Eisenbach Gap med en förskärare (nagelsaxar och liknande är för fjollor!)

I Stockholm är Matti ökänd för sina tärningsslag. Har visar han sin hemliga teknik då han kör över undertecknad fullständligt i klassikern Beda Fomm.

Liten översiktsbild från det största spelrummet. Det var som sagt väldigt många rum i år - särskilt om man spelade ASL.

Den ständigt expanderande menyn i kiosken

Avsultningsvis en homoerotisk bild på konventets två nyblivna TCS-ägare. Undertecknad och lille Jan.

Tyvärr tog batterierna slut sedan så de flesta spelen kom inte med på bild. Förhoppningsvis kan någon annan bidra med fler minnen!

tinG

Citat från: "Anders Fager"Ju mer jag ser Devil's Cauldron, ju mer imponerad blir jag av att Jan & P-O klarade tolv timma med de där hysteriska brickorna utan att behöva Haldol efteråt. Attans så fula de är. Tänk er dom på förra årets hit: Avalanches Verdun-karta.
Hehe...
Det var min uppgift att dosera Haldolkapslarna i deras kaffekoppar.

/Nurse tinG

Fantastiskt snygga bilder, sikken skärpa!

p.s. Fantastisk stilstudie på mig med näsan i regelboken till TNW2. Jag vinner förmodligen priset för flest undervisningstimmar under FF´08.  :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Ju mer jag ser Devil's Cauldron, ju mer imponerad blir jag av att Jan & P-O klarade tolv timma med de där hysteriska brickorna utan att behöva Haldol efteråt. Attans så fula de är. Tänk er dom på förra årets hit: Avalanches Verdun-karta.

Vad som helst skulle se märkligt ut på den kartan!  :D

Jag tycker att TDC är fint. Men man behöver vänja sig vid de många siffrorna på brickorna.

Holmgren

Schyssta bilder! Men var är brudarna?

Och Björn - ett ohyggligt bra inledande inlägg. Göran Greider kunde inte styrt upp den här tråden bättre själv!  :up:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

Citat från: "Holmgren"Och Björn - ett ohyggligt bra inledande inlägg. Göran Greider kunde inte styrt upp den här tråden bättre själv!  :up:

:oops:  tack

tinG

Officiella bilder från FF-arret

Varning! ASL-overload...  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Varning! ASL-overload...  :P

:lol:  Å andra sidan var väl ASL ganska underrepresenterat på de andra bilderna i tråden.