Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Valor & Victory

Startat av sfclinken, 16 juli 2008 kl. 16:16:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

Hiskeligt namn, som vanligt, men i alla fall inte lika fasansfullt som Conflict of Heroes: Awakening the Bear. Ju mer jag tänker på den, desto mer framstår det som det sämsta krigsspelsnamnet genom tiderna. Det är fel på så många plan.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Ett ASL light? LSL?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

A F

Citat från: "Elias Nordling"Conflict of Heroes: Awakening the Bear.

BERÄTTA MER!!!

Elias Nordling

>BERÄTTA MER!!!

Vet inte så mycket om det annat än att det är ett cross-over-spel med euro-kvalitet på komponenterna. Sägs vara bra. Men namnet, det namnet...

A F

Men vad handlar det om?

silversixx

En cross-over mellan Bamse och Marvel?
En garanterad succé.

Jezjov

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Elias Nordling"Conflict of Heroes: Awakening the Bear.

BERÄTTA MER!!!

Kanske något om att kalla ett spel som handlar om kriget mellan hitleriter och stalinister för Conflict of Heroes.

Elias Nordling

Dels det, dels det fruktansvärt kitschiga i att slänga ordet Heroes på alla med uniform, dels det uttjatade i att kalla ryssen för björn, det skärande stilbrottet mellan conflict (som låter som en SIPRI-studie) och heroes (som låter som nån usel superhjältestory), undertitel och titel som skär sig som baileys och tomatjuice, och slutligen uppstår en förfärlighet alldeles i sig själv när man blandar alla dessa.

Spelet? Taktisk östfront.

pelle

Jag tittade lite på det här spelet för ett tag sedan och blev inte sådär superimponerad. Det är tråkigt (inte ovanligt) att någon säger att de gör enkla spel ("Keep It Simple Stupid!) och sedan när man läser reglerna ser man att det är i princip ASL, men nedkortat till 20(?) sidor (så det är nästan lika komplicerat, men man får fylla ut 500 sidor med detaljer designern inte tänkte på, så i praktiken blir det mycket svårare att spela).

Men jag är lite grinig kanske och har faktiskt inte läst senaste versionen av reglerna utan den versionen som fanns på hemsidan för några veckor sedan.

Men det var snyggt vill jag minnas. Dock störde jag mig på att killen hade gjort allt för nåt amerikanskt pappersformat, i stället för att använda det där bra formatet som går att skriva ut både som A4 och Letter, vilket man såklart nästan måste göra om man ska lägga upp spel för nedladdning på det där sättet.