Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilket är det bästa spelföretaget?

Startat av BigPapaBear, 24 juni 2008 kl. 10:16:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilket är det bästa spelföretaget?

Australian Design Group
0 (0%)
Avalanche Press
0 (0%)
Clash of Arms
2 (6.5%)
Columbia games
2 (6.5%)
Decision games
0 (0%)
GMT
15 (48.4%)
L2 Design Group
0 (0%)
Multi-Man Publishing
10 (32.3%)
Compass Games
1 (3.2%)
Annat företag
1 (3.2%)

Antal personer som röstat: 25

Omröstningen har avslutats: 24 juni 2008 kl. 10:16:05

Elias Nordling

Ja ärligt talat har jag svårt att förstå mig på favoritfotbollslag också :-)

Att ha ett favoritspelföretag baserat på om de gör bra spel, inte om de är bra på fysisk produktion och development, känns som ett säkert sätt att dra på sig dåliga spel för att man köper dem av fel skäl.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Ja ärligt talat har jag svårt att förstå mig på favoritfotbollslag också :-)

Touché. Instämmer.  :)

CiteraAtt ha ett favoritspelföretag baserat på om de gör bra spel, inte om de är bra på fysisk produktion och development, känns som ett säkert sätt att dra på sig dåliga spel för att man köper dem av fel skäl.

Ja, om man envisas med att köpa alla spel de ger ut. Det behöver man ju inte göra...
En mycket bitter liten man.

bambaladam

Citat från: "Elias Nordling"Ja ärligt talat har jag svårt att förstå mig på favoritfotbollslag också :-)

Det är det enda vi som saknar religiösa och politiska och etiska och mellanmänskliga övertygelser har kvar. Fotboll alltså.

Elias Nordling

CiteraJa, om man envisas med att köpa alla spel de ger ut. Det behöver man ju inte göra...

Nej, men om man köper spelen för om man tror man kommer gilla det, vad spelar då företaget för roll? Fysisk kvalitet och development. Därför är det det man ska värdera ett spelföretag efter, enligt mitt tycke. Hänger du med på mitt resonemang?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Elias har givetvis helt rätt. Jag köper spel jag tror jag kommer att gilla oavsett vem som tillverkat dem. Det verkar på mina replays som att jag har många AP spel, men jag har många fler GMT och även mer The Gamers/MMP, därför att APs schwerpunkt ligger på Panzergrenadier och Great war at sea som för mig är helt ointressanta. Däremot köper jag de flesta "riktiga krigsspel" de ger ut för jag tycker att de är bra spel om intressanta slag/operationer och med bra komponenter. Kvaliteten på komponenterna, i alla fall estetiskt, är egentligen mindre viktigt. Är det ett intressant händelseförlopp så är det viktigare  än sexiga prylar(därmed inte sagt att kartans eller brickornas utseenden är helt ointressanta). Som "proffs" gillar jag spel som fångar det officerare lär sig hantera, det vill säga oförutsägbarhet, ledningsproblem, friktioner etc. Det är bra om ett spel inte får mig att känna mig som en fåtöljgeneral med perfekt kontroll över egna förband, terrängen och med facit i handen.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Nej, men om man köper spelen för om man tror man kommer gilla det, vad spelar då företaget för roll?

Med det resonemanget gör du en stor del folk på SCB arbetslösa. Meningslös statistik är vad vi svenskar är bäst på!

Tänk om web- eller krigsspelshistoriker om 100 år vill veta vilket företag som krigsspelare i Sverige upplevde gav ut de i genomsnitt bästa spelen? Jag utgår dessutom ifrån att Holmgren och Tobias skriver ut alla foruminlägg och arkiverar dem. Varje år lämnar de, under högtidliga former, över en liten låda till Riksarkivet.

Holmgren

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Holmgren"En äldre, liknande, tråd finns redan - återfinns här. Lite andra alternativ dock så den här får stå kvar.
Jag får skämmas. Kollade inte tre och ett halvt år bakåt i tiden...  :oops:  :wink:
Sökfunktionen, Björn, sökfunktionen....  :P
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Det är bra om ett spel inte får mig att känna mig som en fåtöljgeneral med perfekt kontroll över egna förband, terrängen och med facit i handen.

Instämmer

- - - -

Just kontroll över terrängen har alltid varit ett problem för krigförande arméer.

- Kapten Schnabelspritze! Nu har bergen flyttat på sig igen.
 - Friktion, menig Erdbeerkuche. Friktion...

:P

Strv102r

Just kontroll över terrängen har alltid varit ett problem för krigförande arméer.

- Kapten Schnabelspritze! Nu har bergen flyttat på sig igen.
 - Friktion, menig Erdbeerkuche. Friktion...

:P[/quote]

He he...  

Jag tänkte nog i för sig mer på den ryska gyttjan och på vintrars oväntade hårdhet snarare än de ganska sällsynta vulkanutbrott som plötsligt skapar ett nytt berg. Det är i och för sig en friktionen med stort F,  om det någonsin har funnits någon friktion.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.