Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

War Without Mercy (CoA)

Startat av Andreas Lundin, 4 juni 2005 kl. 11:41:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"Coolt...Men varför skriver du i olika trådar?

Flera skäl:

1) I BGGs forum hamnar inte trådar alltid högst upp när de uppdateras med ny info (det verkar spöka i systemet...) och det syns inte automatiskt när detta sker (beroende på vilken foruminställning man har). Iof sig finns det en subscribe-funktion a la Consimworld, men den täcker inte hela forumet.

2) Ekonomiska skäl. Jag får mellan 1-2 GeekGold per (ny) rapport...  :oops: Man kan ju handla grejer för GG numera.

3) Det är tungt att läsa monsterstora trådar.

4) När hela kampanjen är klar tänkte jag ladda upp den som en enda nedladdningsbar fil, om folk föredrar det.

:ultra:
En mycket bitter liten man.

sfclinken

Ska nu starta Barbarossa scenariot via Cyberboard med mig som ryss och Andreas Lundin som tysk. Ska bli en intressant upplevelse. Som total nybörjare på spelet (inte ens solo erfarenhet) så hoppas jag att Andreas inte kör över mig fullständigt  :twisted: .....utan att jag åtminstone hinner lära mig något på resan....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"så hoppas jag att Andreas inte kör över mig fullständigt

Blunda och tänk på något annat så går smärtan över...  :D

Några tips på vägen:
 * ZoC:a järnvägar
 * Glöm allt vad motanfall heter innan vintern
 * Lär dig alla flygfunktioner
 * Lär dig och förstå de två olika sätt som finns att anfalla på
 * Be very afraid...

Andreas Lundin

...Vi får se hur det funkar att köra via Cyberboard... Fast det är inte så mycket interaktion mellan spelarna. Det skulle vara vid flygstrid då, men det blir sällan jättestora flygstrider på östfronten (rätta mig om jag har fel), kanske runt två per runda, så det går nog att lösa...

Linken: hur går det med scanningen av kartan förresten? Får vi en ny gamebox?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Nu finns hela jäkla kampanjen "Struggle for Europe" på VASSAL. Någon som är galen nog och vill spela?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Nu finns hela jäkla kampanjen "Struggle for Europe" på VASSAL. Någon som är galen nog och vill spela?

Fullständigt vansinne att spela det på datorn!  :shock:

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Nu finns hela jäkla kampanjen "Struggle for Europe" på VASSAL. Någon som är galen nog och vill spela?

Är du frisk Andreas? Du+Vassal?? :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Ja, man kan undra. Jag har kört hela skiten Ftf en ggn, och det var inte så pjåkigt... Vi hann dock enbart till våren 1940....

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Vi hann dock enbart till våren 1940....

Vad hände då?  :?

Andreas Lundin

Äh... det blev januari i verkligheten och julledigheten tog slut...