Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Marne 1918: Friedensturm (Hexasim)

Startat av BigPapaBear, 1 september 2008 kl. 13:47:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Provade detta eminenta spel på Friendly Fire. Det lyckades med allt som jag tycker att Twilight in the East misslyckades med. Bra historiekänsla, bra flyt, tunga beslut, bra stridssysytem, en massa frustration och himlarns skoj! Extra härligt är att de lyckats få en massa omvärldsfaktorer utan att det kändes skriptat.

OCH!!!

Här är en bild på hur den kommande expansionen kommer att överlappa spelet och göra det till den ultimata(?) västfrontsupplevelsen i spelform.

:up:
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Instämmer att det har stora fördelar.
Med en västfrontsexpansion kan detta spel bli riktigt bra.
http://www.hexasim.com/marne1918/jeu.php?lang=en

Kom du överens med kartans plottriga motiv/färgval för "clear" efter lite spelande?

Tack för förtjänstfull demo på FF.

BigPapaBear

Jag tycker att kartan är jättefin. Måhända kunde vägarna göras lite snyggare, i övrigt - kanon! Det har jag tyckt hela tiden, vet inte om du blandar ihop mina åsikter med någon annans.  :)

Själva demot ska tillskrivas Tomas Björklund (skydiverx)* och Björn Söderlund (Björne)*. Jag hoppade in runda två som gröngöling.

* Användarnamn på krigsspel.se

BigPapaBear

Otroligt sexiga designer & historical notes till spelet. Massor-massor! Det är supertrevligt med spel där tänket bakom reglerna förklaras bra och har en solid historisk förankring.  :up:

Efter OCS: Burma så...

ulve

man kanske måste slå till ändå.

BigPapaBear

Citat från: "ulve"man kanske måste slå till ändå.

Enligt designern (tror jag det var) är spelet snart helt slut i lager. Huruvida det är ett försäljningsknep eller inte lämnar jag åt konspirationsteoretikerna.  :)  Han nämde iof sig att en reprint i samband med att expansionen släpps inte är omöjlig.

ulve

men sluta säga sådär! åååh jag som jobbar sista veckan på jobbet nu, inga fler pengar sen...eller hur mycket tid som helst att spela sen  :P