Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt index(?) AAR

Startat av Stardust, 27 maj 2005 kl. 17:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Stardust

Skulle det inte vara kul om det fanns ett index där man skulle kunna posta AAR's. Både för att de är kul att läsa om andras drag samt för diskussion om vad andra tycker att man gör för fel osv.

Scipio

Citat från: "Stardust"Skulle det inte vara kul om det fanns ett index där man skulle kunna posta AAR's. Både för att de är kul att läsa om andras drag samt för diskussion om vad andra tycker att man gör för fel osv.
Avdelningen "Strategi & Taktik" tror jag är avsett för att fylla detta syfte.

Inte mycket postat  där dock ännu så en förtydling av vad det är avsett till kanske vore bra?
"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

Citat från: "Stardust"Skulle det inte vara kul om det fanns ett index där man skulle kunna posta AAR's. Både för att de är kul att läsa om andras drag samt för diskussion om vad andra tycker att man gör för fel osv.

Tanken är att AAR skall läggas under respektive tidsindex för spelet i fråga. Jämför t ex TinGs pågående AAR för Close Action i Historiska Spel.

Citat från: "Scipio"Avdelningen "Strategi & Taktik" tror jag är avsett för att fylla detta syfte.

Inte mycket postat där dock ännu så en förtydling av vad det är avsett till kanske vore bra?

Jag och Tobias hade en tanke om att använda Strategi & Taktik för generella diskussioner om just strategi och taktik, dvs diskussioner som inte är kopplade till ett specifikt spel. Huruvida det finns ett underlag för dylika diskussioner är dock oklart och avdelningen är därför "under utredning" och kommer eventuellt att plockas bort eller modifieras.

Vi tar gärna emot tips, idéer och önskemål om forumets utformning!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!