Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Pacrims Blood and Iron

Startat av Strv102r, 12 september 2008 kl. 22:14:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Königgrätz faller till preussarna och 1 arméns underhållslinje är öppnad. Ölmutz håller ut. Den österrikiska nordarmen går söderut(stapeln är nu ohanterlig så brickorna utom arméstaben ligger på bordet). De med österrikarna förbundna tyskarna försöker fördröja Elbe- och Mainz-arméerna.

Den österrikiska sydarmén går till anfall mot den italienska 2 armén och jagar den över gränsen igen.

Ola Palmquist. Spelar nu: GMTs Afrika 41, MMPs Bravery in the Sands,  Compass Games Operation Skorpion, The Gamers Crusader & Afrika. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

1 och 2 arméerna förenas och tar Ölmutz. Rester av försvararna viker söderut. Den österrikiska nordarmén går till Wien för att förbereda slutstriden, eller hoppas på fransk intervention. Preussarna för fram en division till med järnväg för att hålla österrikarna vid Theresienstadt stångna. De federala tyskarna samlas för att möte Preussarna i västra Tyskland.

I Italien händer inget. Och så kommer det vara resten av kriget.

Ola Palmquist. Spelar nu: GMTs Afrika 41, MMPs Bravery in the Sands,  Compass Games Operation Skorpion, The Gamers Crusader & Afrika. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

De preussiska 1 och 2 arméerna går nu söderut mot Wien. I västra Tyskland lyckas de federala faktiskt hålla mot preussarna, men det avgörs inte här nu.

Slutstriden vid Wien kan börja. Och de federala är också under tryck. Från och med nu är det bara mekanik, och som jag skrev ovan är det lite väl mekaniskt och tungrott för att det ska vara värt det när utgången är given. Jag kastar in handduken. Preussisk seger.

Strv102r

När jag tittar på kartan till scenariot 1870-71 så slås jag av hur liten  spelytan blir i nordöstra Frankrike i den skalan, och när jag ser mängden kårer som båda sidor har tappar jag intresset. Det där kommer bli mycket, mycket mekanik med systemet.

Nä, vi väntar med kriget till det är dags för Compass Games Spel på temat.